Od czwartku 26 września nastąpi zmiana organizacji ruchu na odcinku B autostrady A1 w Łódzkiem. Jest to najdłuższy odcinek realizacyjny. Mieści się na trasie między Piotrkowem a Kamieńskiem. Pierwszym etapem będzie przełożenie ruchu z jezdni prowadzącej w kierunku Łodzi na jezdnię w stronę Katowic.
Niedawno pisaliśmy o stopniu zaawansowania na odcinku A1 Tuszyn – Piotrków. Tymczasem już w czwartek rozpoczną się prace na innym, najdłuższym odcinku A1: Piotrków Trybunalski – Kamieńsko. Umowa na budowę i projekt ostatniego odcinka autostrady A1 została podpisana w kwietniu 2019 roku. Wykonawcą odcinka została firma Mirbud, a wartość kontraktu wynosi prawie 860 mln złotych. Rozpoczynające się w tym tygodniu prace mają potrwać przez 35 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca. Nadzór nad budową tego odcinka będzie pełnić konsorcjum firm Drogowa Trasa Średnicowa z Katowic i INCO Consulting z Pszczyny.
Pierwszym etapem będzie przełożenie ruchu z jezdni prowadzącej w kierunku Łodzi na jezdnię w stronę Katowic. Oznacza to, że w pierwszym etapie robót ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po jezdni zachodniej, czyli tej, którą w normalnych warunkach jedziemy w kierunku Katowic. Po zamknięciu jezdni wschodniej zaczną się na niej prace rozbiórkowe. Ruch na tym 25-kilometrowym odcinku będzie się odbywał, wzorem pozostałych odcinków będących w budowie, w układzie 2+1. Dwa pasy ruchu wyznaczono dla jadących w kierunku południowym, a jeden dla jadących na północ. Taki układ jest kompatybilny z organizacją ruchu, jaka obowiązuje na odcinku C, więc tu nie będzie żadnych problemów z przejazdem między jednym odcinkiem i drugim. Przejazd z jednej jezdni na drugą będzie konieczny jedynie na granicy odcinków A i B na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego.
Oznacza to, że zlikwidowana zostanie sygnalizacja na skrzyżowaniach w Dąbrowie Wielkiej i Kamieńsku, a w jej miejsce wybudowane zostaną tymczasowe ronda, które pozwolą utrzymać przejazd z jednej strony trasy na drugą i zachować płynność ruchu. Wprowadzenie tej organizacji ruchu oznacza, że cały, ponad 64 kilometrowy odcinek A1 i DK1, od węzła Tuszyn do granicy z województwem śląskim stanie się placem budowy. Przypominamy, że nowa autostrada powstaje w śladzie obecnej drogi krajowej nr 1 i będzie posiadała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Dzięki temu przepustowość jezdni zostanie podniesiona o około 50 procent.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.