Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rozbudowa mostu w Sandomierzu. Co słychać na placu budowy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

GR

Data publikacji:
04-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Do półmetka zbliża się montaż elementów nowej stalowej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu. Zamontowane i zespolone zostały stalowe elementy w obrębie dwóch przęseł mostu i fragmentu kolejnego przęsła.

Rozbudowa mostu w Sandomierzu realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2021 roku. Rozebrana została stara kratownicowa konstrukcja mostu z 1953 roku. Wybudowano nowy gazociąg pod dnem rzeki. Wzmocniono także istniejące podpory pod nową konstrukcję. Będzie ona wizualnie zbliżona do tej, jaką posiada usytuowany równolegle most wybudowany w 2011 roku.  Nowy obiekt o długości ok. 460 m włączony zostanie do układu komunikacyjnego miasta. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. 

Prace trwają. Rozbudowywany most w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77 jest obiektem pięcioprzęsłowym o stalowej konstrukcji skrzynkowej zespolonej. Jej elementy są produkowane, a następnie częściowo zespalane w wytwórni wykonawcy lub po przetransportowaniu na placu budowy, a także po zamontowaniu na podporach.

Montaż prowadzony będzie na dwa sposoby, tradycyjny z użyciem dźwigu oraz poprzez nasuwanie zmontowanej konstrukcji na podpory. Montaż stalowych elementów na podporach zalewowych prowadzony jest z użyciem dźwigu o maksymalnym udźwigu 250 ton. Zespolona do tej pory na podporach konstrukcja stalowa waży łącznie około 650 ton.

– Na placu budowy przy lewym brzegu rzeki przygotowywane są kolejne elementy konstrukcji o łącznej wadze ok. 110 ton. Na podporach nurtowych, czyli znajdujących się w wodzie, elementy konstrukcji będą umieszczane poprzez stopniowe nasuwanie. Prace z zastosowaniem tej technologii rozpoczną się wiosną. Obecnie na budowach trwa zimowa przerwa kontraktowa, ale wykonawca mostu kontynuuje te roboty, na które pozwalają warunki pogodowe. Istotną role odgrywa stan wody w Wiśle – na przykład ten ostrzegawczy wymagał okresowego zawieszenia robót i ewakuacji części sprzętu budowlanego – tłumaczą przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowa konstrukcja, wzmocnione przyczółki

Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ub. roku. Jako pierwsze zamontowane zostały na podporze przy użyciu dźwigu, a następnie zespolone, dwa 40-tonowe elementy tworzące tzw. segment startowy.

W czerwcu ub. roku zakończyła się rozbiórka starej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu. Wszystkie stalowe elementy, które zdemontowano, ważyły prawie 2,5 tysiąca ton. Jednocześnie wzmocnione zostały fundamenty czterech istniejących podpór, na których nadbudowano oczepy, aby dostosować je do nowej konstrukcji. Rozpoczęła się także przebudowa przyczółków i produkcja stalowych elementów nowej konstrukcji. Montaż konstrukcji może potrwać do połowy roku.

Kolejne etapy prac to wykonanie m.in. płyty, izolacji, kap chodnikowych, nawierzchni, oświetlenia, instalacji, urządzeń bezpieczeństwa ruchu i innych elementów obiektu. Prace przy budowie mostu planowane są do końca roku. W przyszłym roku planowane jest włączenie obiektu do projektowanego nowego układu komunikacyjnego miasta i istniejącej DK77, a docelowo do planowanego nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 723.

Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej numer 723 w Sandomierzu będzie kosztowała ponad 92,5 mln złotych. Jest już umowa z wykonawcą, którym będzie Mirbud w konsorcjum ze spółką z własnej grupy – Kobylarnią.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Małopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Lisiej Góry

Drogi i autostrady

Podlaskie. Obwodnica Sokół gotowa przed terminem

Drogi i autostrady

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Drogi i autostrady

Kobylarnia z Mirbudem najkorzystniejsze na fragment S8

Elżbieta Pałys 03 kwietnia 2024

Małopolska: Jest przetarg na budowę obwodnicy Lisiej Góry

Drogi i autostrady

Podlaskie. Obwodnica Sokół gotowa przed terminem

Drogi i autostrady

Mazowsze chce opracować koncepcję nowego przebiegu DW-740 do węzła Radom Zachód

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5