Dobiegają końca roboty budowlane w ramach projektu rozbudowy drogi krajowej nr 22 na 4-kilometrowym odcinku łączącym węzeł z drogą krajową nr 91 w Czarlinie a Mostem Knybawskim na Wiśle. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe. Jeszcze przed końcem listopada zakończy się okres utrudnień.
Licząca ok. 460 kilometrów długości droga krajowa nr 22, przebiegająca przez obszar województw lubuskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, łączy granicę polsko-niemiecką w Kostrzynie nad Odrą z granicą z obwodem królewieckim w Grzechotkach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na fragmentach w województwie pomorskim realizuje obecnie program modernizacji, którego celem jest ich dostosowanie do parametrów właściwych drodze głównej ruchu przyspieszonego (klasa techniczna GP).
Oznacza to m.in. parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń do 115 kN na oś, czy szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra. Jak informuje GDDKiA, dobiega końca rozbudowa do klasy technicznej GP odcinka łączącego węzeł z drogą krajową nr 91 w Czarlinie z Mostem Knybawskim na Wiśle. Oprócz nowej nawierzchni drogi powstał ciąg pieszo-rowerowy na całej długości. W rejonie węzła Czarlin przebudowano most oraz wiadukt nad linią kolejową nr 131.
Ponadto wykonano dwie zatoki z urządzeniami do ważenia pojazdów dla służb inspekcji drogowej, przejścia dla zwierząt z ogrodzeniami ochronno-naprowadzającymi, nowe oświetlenie drogowe i system odwodnienia oraz zabudowano urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. W rejonie Mostu Knybawskiego połączono nowo powstały ciąg pieszo-rowerowy z Wiślaną Trasą Rowerową z wykorzystaniem istniejącego tzw. suchego przepustu, który umożliwi rowerzystom i pieszym bezpieczne przejście pod DK nr 22.
Obecnie trwają już tylko prace wykończeniowe. W efekcie czas utrudnień powinien zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Jak wskazuje GDDKiA, efektem inwestycji będzie poprawa przepustowości oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszo-rowerowego. Obecnie na Pomorzu trwa rozbudowa DK nr 22 na 22,5-kilometrowym fragmencie Chojnice – Czersk, 6-kilometrowym odcinku Zblewo – Sucumin oraz 10,5-kilometrowym fragmencie łączącym Królewo z granicą z województwem warmińsko-mazurskim.
Trwają także prace przygotowawcze poprzedzające rozbudowę odcinków Czersk – Czarna Woda (ponad 10 kilometrów), Czarna Woda – Zblewo (17 kilometrów) oraz Malbork – Królewo (3,5 kilometra). W ciągu DK nr 22 na terenie województwa pomorskiego powstaną także obejścia Człuchowa i Starogardu Gdańskiego w ramach rządowego Programu Budowy 100 Obwodnic. Wielkość nakładów inwestycyjnych na modernizację DK nr 22 na Pomorzu wraz z budową wyżej wymienionych obwodnic szacuje się na 2,15 mld zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.