Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rozbudowa DW 513 Lidzbark Warmiński – Wozławki już w jednej trzeciej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
20-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
20-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Trwają prace przy rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 513 między Lidzbarkiem Warmińskim a Wozławkami. Inwestycja obejmuje ok. 20 km traktu. Jak deklaruje wykonawca, zaawansowanie prac osiągnęło już 30 proc.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Lidzbark Warmiński – Wozławki. Przeprawa znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim i prowadzi przez obszar powiatu lidzbarskiego i bartoszyckiego. Przed rozpoczęciem inwestycji miała 5,7 m szerokości i była już w mocno złym stanie technicznym. Zamawiający wskazywał, że nawierzchnia jest uszkodzona i występują w niej deformacje, spękania, wyboje i ubytki.

Od 30 marca 2022 roku przebudową drogi zajmuje się Unibep, który prowadzi prace o wartości 145 milionów złotych. – Poziom zaawansowania realizacji drogi wojewódzkiej na odcinku Lidzbark Warmiński – Wozławki na koniec września 2023 roku wynosił około 30 proc. Inwestycja koncentruje się na rozbudowie DW nr 513 i jest prowadzona etapami. Prace obejmują rozbiórkę istniejącej drogi oraz budowę nowej konstrukcji, w przeważającej części umiejscowiona w starym śladzie trasy – informuje wykonawca.

Zakres inwestycji obejmuje dokładnie odcinek od skrzyżowania z drogą krajową nr 51 w miejscowości Lidzbark Warmiński do skrzyżowania z drogą krajową nr 57 w miejscowości Wozławki, fragmenty dróg bocznych, krzyżujących się z drogą wojewódzką oraz istniejącą drogę wojewódzką nr 513. Objęte zadaniem są również skrzyżowania z drogami krajowymi. Po przebudowie droga ma mieć klasę techniczną G oraz szerokość 7 metrów, a jej nawierzchnia wzmocniona do zapewnienia nośności 115 kN/oś. Przekrój ma mieć dwa pasy jezdni. Prace przewidują także korektę łuków oraz przebudowę przepustów drogowych, budowę chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych i wycinkę zieleni.

Na danym odcinku pracują jednocześnie zespoły zajmujące się różnymi aspektami budowy, takimi jak roboty ziemne, wykończeniowe, bitumiczne, energetyczne, teletechniczne, kanalizacyjne i sanitarne. Ta kompleksowość projektu powoduje, że na niektórych odcinkach ułożona jest już nawierzchnia bitumiczna, a na niektórych trwają wzmocnienia podłoża z wykorzystaniem technologii pali betonowych, kolumn piaskowo-żwirowych lub wymian gruntów. – Całkowite zużycie materiałów podczas realizacji inwestycji jest znaczące. Na 20-kilometrowym odcinku inwestycji wykorzystywane będą: 680 tysięcy ton materiałów nasypowych, 120 tysięcy ton kruszywa łamanego oraz 90 tysięcy ton mas bitumicznych. Warto również podkreślić, że przy realizacji pracuje obecnie około 200 osób, w tym 20 osób z kadry inżynierskiej, włączając w to także pracowników podwykonawców – podaje Unibep.

Jak większość inwestycji, także ta dotycząca rozbudowy DW 513 natrafia na wyzwania. – W trakcie realizacji projektu zderzyliśmy się z przede wszystkim z konsekwencjami wydarzeń z lutego 2022 roku, które wpłynęły na aspekty finansowe i dostępność pracowników. Ponadto, jak przy większości realizacji komunikacyjnych, pojawiają się znaleziska archeologiczne, zagadnienia projektowe do rozwiązania, a także zmiany w trakcie trwania prac – mówi Robert Sikora, dyrektor kontraktu w Oddziale Infrastruktury Unibep.

To kolejny etap modernizacji drogi wojewódzkiej nr 513, która łączy drogę krajową 57 z S7. Zarząd Dróg Wojewódzkich w październiku 2014 roku otworzył przebudowany odcinek drogi z Pasłęka do Ornety. Inwestycja kosztowała ponad 80 mln zł. Z kolei w listopadzie 2021 r. otwarto drogę z Ornety do Lidzbarka Warmińskiego, na którą przeznaczono ponad 100 mln zł. Obie inwestycje były współfinansowane przez Unię. Obecnie realizowana inwestycja finansowana jest ze środków własnych ZDW w Olsztynie. Roboty powinny zakończyć się w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy (30 marca 2022 r.) z wyłączeniem okresów zimowych, liczonych od 15 grudnia do 15 marca.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Małopolska. Drugie podejście do nowego mostu przez Wisłę

Drogi i autostrady

Małopolska. Drugie podejście do nowego mostu przez Wisłę

Elżbieta Pałys 29 grudnia 2023

Lubelszczyzna: Kolejny przetarg na remont drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Podkarpackie ponownie szykuje się do rozbudowy bieszczadzkiej DW-895 do Soliny

Drogi i autostrady

Ponad miliard na drogi woj. mazowieckiego

Drogi i autostrady

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Małopolska. Drugie podejście do nowego mostu przez Wisłę

Drogi i autostrady

Małopolska. Drugie podejście do nowego mostu przez Wisłę

Elżbieta Pałys 29 grudnia 2023

Lubelszczyzna: Kolejny przetarg na remont drogi wojewódzkiej

Drogi i autostrady

Podkarpackie ponownie szykuje się do rozbudowy bieszczadzkiej DW-895 do Soliny

Drogi i autostrady

Ponad miliard na drogi woj. mazowieckiego

Drogi i autostrady

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5