Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rozbudowa A4 Wrocław-Legnica. „Stary ślad to marnotrawstwo publicznych pieniędzy”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rozbudowa A4 Wrocław-Legnica. „Stary ślad to marnotrawstwo publicznych pieniędzy”
fot. GDDKiA
Jeśli 6 pasów ma być tańsze od 10 pasów ruchu o 15%, a nie o blisko 50%, to rozwiązanie jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy – ocenił poseł Krzysztof Śmiszek w nawiązaniu do planowanej rozbudowy A4 na odcinku Legnica Południe-Wrocław Wschód.

Zadanie jest na etapie opracowywania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i programem funkcjonalno-użytkowym.

Wstępnie wybrany został tzw. wariant pierwszy, który zakłada, że inwestycja zostałaby poprowadzona po starym śladzie. Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje m.in. poseł Krzysztof Śmiszek, który zauważył, że rozbudowa starego śladu ma być tylko o 15% tańsza niż budowa najdroższego spośród wariantów tzw. nowego śladu.

– Rozbudowa starego śladu oznacza jednak, że w rejonie między Kostomłotami a Wrocławiem będzie 6 pasów ruchu: 4 z dotychczasowej autostrady i 2 nowe, bez żadnej drogi alternatywnej w razie ewentualnego wypadku czy awarii. Budowa jakiegokolwiek nowego wariantu oznacza, że w tym rejonie będzie 10 pasów ruchu: 6 nowych i 4 dotychczasowe, które staną się alternatywą w przypadku ewentualnej awarii – wylicza parlamentarzysta, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.

Śmiszek ocenił, że „jeśli 6 pasów ma być tańsze od 10 pasów ruchu o 15%, a nie o blisko 50%, to rozwiązanie jest marnotrawieniem publicznych pieniędzy”.

Z tymi uwagami nie zgadza się Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – Inwestycję uznano za efektywną ekonomicznie, a jej realizację opłacalną ze społeczno-gospodarczego punktu widzenia. Rozbudowa autostrady A4 przyczyni się także do wygenerowania korzyści społeczno-ekonomicznych – ocenił i dodał, że „korzyści ekonomiczne dla wszystkich wariantów inwestycyjnych są większe od kosztów związanych z realizacją projektu”.

Weber dodał, że „zaprezentowane warianty rozbudowy autostrady A4 wynikają z wieloletniego, rzetelnego procesu dokumentacyjno-planistycznego, który odbywał się na etapie studium korytarzowego i odbywa się na obecnym etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego”. Jego zdaniem wszystko odbywa się przy „zapewnieniu procesu konsultacji z bezpośrednio zainteresowanymi samorządami, społecznościami lokalnymi oraz przedsiębiorcami”.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Adamczyk zapowiada bezpłatną A4. "To nie obietnica wyborcza"

Drogi i autostrady

Bezpłatna autostrada A4 Kraków – Katowice? To zły pomysł

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Adamczyk zapowiada bezpłatną A4. "To nie obietnica wyborcza"

Drogi i autostrady

Bezpłatna autostrada A4 Kraków – Katowice? To zły pomysł

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5