Partner serwisu
Drogi i autostrady

Rosja anektuje Krym wielkim drogowo-kolejowym mostem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-09-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Rok po aneksji Krymu przez Rosję ruszyła inwestycja dotycząca wielkiego mostu przez Cieśninę Kerczeńską. Pomysł sięga pierwszej połowu XX wieku jednak Federacja Rosyjska dopiero teraz ma szansę zrealizować ten projekt, którego wartość to ok. 4,3 mld dolarów. Obecnie inwestycja napotyka problemy pogodowe oraz inżynierskie, jednak jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem infrastruktura ma być gotowa w 2018 roku.

Ogromny most

Konstrukcja ma ostatecznie połączyć półwysep Tamański z półwyspem Krymskim. Jednym z efektów inwestycji ma być umocnienie rosyjskich roszczeń do Krymu, których nie uznaje większość państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Powyżej możecie zobaczyć na jakim stopniu zaawansowania jest inwestycja. Film w technologii 3D za pomocą drona zrealizowała telewizja Russia Today. Zawiera on również wizualizację fragmentów konstrukcji. Wykonawcą jest firma SGM Group, która odpowiadała także za budowę wielu obiektów związanych z organizacją Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi.

Droga + tory

Projekt zakłada budowę dwóch mostów. Pierwszy to czteropasmowa przeprawa drogowa, a drugi ma być dwutorową przeprawą kolejową. Przepustowość będzie wynosić 40 tys. pojazdów na dzień oraz 47 połączeń kolejowych dziennie w każdą ze stron. Prześwit między mostem a taflą wody to 35 metrów, a przęsła będą rozmieszczone średnio co 227 metrów.

Przeprawa będzie podzielona na trzy segmenty. Pierwszy prowadzi z półwyspu Tamańskiego na wyspę Tuzłę (7 km), drugi przez wyspę Tuzłę (6,5 km), a ostatni z wyspy Tuzły na półwysep Krymski (5,5 km). Łączna długość drogi to 19 km.

Problemy inwestycji

Planowana data ukończenia inwestycji przypada na grudzień 2018, a oddanie do ruchu na czerwiec 2019. Jednak obecnie przedsięwzięcie napotyka infrastrukturalne, pogodowe oraz prawne problemy. Chwilami budowlańcy nie mogli nawet dotrzeć do placu budowy z uwagi na warunki pogodowe. Aktywny sejsmicznie teren stwarza potrzebę mocniejszego osadzenia konstrukcji co powoduje problemy. Dodatkowo wykonawca jest oskarżany o obciążanie pracowników nadmierną pracą i zaleganie z wypłatami.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

Drogi i autostrady

Budimex ruszy z robotami na obwodnicy Sztabina

ep. 12 września 2023

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5