Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Rok 2012 na budowie nowego mostu w Toruniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
02-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Rok 2012 na budowie nowego mostu w Toruniu
fot. UM Toruń
Kolejny rok budowy nowego toruńskiego mostu dobiega końca. Przed Świętami w zapleczu promocyjnym budowy odbyła się konferencja podsumowująca postępy na budowie toruńskiej przeprawy. – Nowy most jest inwestycją niezwykle ważną dla nas wszystkich. Toruńska przeprawa przyciąga uwagę nie tylko mieszkańców naszego miasta, ale całej Polski – mówił podsumowując 2012 rok Michał Zaleski, prezydent Torunia.

Mijający rok rozpoczął się od wbijania pali testowych pod nurtową podporę mostu, trwały prace nad fundamentami podpór brzegowych, wykonano główne elementy konstrukcji przejścia podziemnego w ciągu ulicy Rypińskiej. Wykonywano kolejne warstwy nasypów pod nową trasę. Na wysokości ul. Otłoczyńskiej powstawały pierwsze filary wiaduktu kolejowego. Na terenach zalewowych po obu stronach Wisły wbito wszystkie pale fundamentowe pod podpory estakad. Prezydent podkreślił jak ważnym dla realizacji projektu był mijający 2012 rok.

Po tegorocznych pracach wszystkie elementy projektu są wyraźnie widoczne. Rok 2013 przyniesie zwieńczenie całego przedsięwzięcia, ale to w obecnym roku miały miejsce najważniejsze prace. Na placu Daszyńskiego skończono tunel, wyraźnie widoczny jest zarys dróg na poziomie 0, czyli poziomie gruntowym. Widoczny jest kształt estakad łączących brzegi Wisły z mostem: północna jest już gotowa, przy stalowej konstrukcji lewej realizowane są prace wykończeniowe. Do wykonania pozostanie nawierzchnia betonowa. Mostowe prace inżynierskie zrealizowane są w 75%, drogowe w 72%.

Prezydent Torunia mijający rok uznał za udany, a prace mostowe za zrealizowane gospodarnie, rzetelnie i sumiennie. – Był to rok pełen wyzwań. O ludziach, którzy pracują przy realizacji tego ogromnego projektu możemy mówić tylko z podziwem. Pracują naprawdę ciężko i w bardzo ciężkich warunkach. Jestem bardzo zadowolony z tej współpracy. Za ogrom poświęcenia i wytężonej pracy pragnę podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w powstawanie nowego mostu. Życzę wszystkim, by nadchodzący rok przyniósł spokojną realizację kolejnych etapów budowy, a przy tym zadowolenie oraz spełnienie oczekiwań zarówno Generalnego Wykonawcy, jak Inżyniera Projektu i wszystkich mieszkańców miasta – stwierdził Michał Zaleski.
W prace przy budowie przeprawy zaangażowane jest wiele osób, w szczycie tego roku na budowie mostu pracowało prawie 400 osób. Na placu Daszyńskiego linia tramwajowa przebiega już nowym śladem. Kolejnym etapem będzie już układ docelowy. Od mostu do ulicy Rypińskiej wszystko jest już prawie gotowe. Brakuje nam dosłownie 3 tygodni. Jeśli chodzi o prace w nurcie Wisły, ilość jednostek na trasie od Gdańska do Warszawy była największa. Sztuczna wyspa na Wiśle jest już praktycznie gotowa, a wezgłowia czekają już tylko na przęsła. Pozostały jedynie drobne roboty wykończeniowe.

Kalendarium mostowe – 2012 rok

Styczeń
W styczniu wbijano pale testowe pod nurtową podporę mostu, prowadzono prace nad fundamentami podpór brzegowych, wykonano główne elementy konstrukcji przejścia podziemnego pod ul. Rypińską. Przez cały miesiąc trwały dostawy elementów stalowych łuków mostu głównego na plac do scalania i montażu. Wykonywano kolejne warstwy nasypów pod nową trasę. Na wysokości ul. Otłoczyńskiej powstawały pierwsze filary wiaduktu kolejowego. Na terenach zalewowych po obu stronach Wisły wbito wszystkie pale fundamentowe pod podpory estakad.

Luty
Na placu Daszyńskiego zbrojono strop tunelu w ciągu ul. Żółkiewskiego i betonowano kolejne sekcje pylonu Estakady Żółkiewskiego. Trwały intensywne prace w obrębie wiaduktu nad koleją oraz montowano i scalano stalowe elementy estakad. W lutym na most trafiło w sumie 1 400 ton stalowych elementów mostu. Trwały roboty związane z posadowieniem podpór brzegowych mostu. W połowie miesiąca kra na Wiśle spowodowała przerwanie prac w nurcie rzeki. Po ustąpieniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, wznowiono roboty drogowe.

 

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5