Stary wiadukt łączący niegdyś ulice Lubelską i Żeromskiego jest już historią. Po czterdziestoletniej konstrukcji nie ma już prawie śladu. Zanim wykonawca przystąpi do budowy nowych obiektów, czekają go liczne prace ziemne.
Rozbiórka dotychczasowego wiaduktu ruszyła w lipcu. Po około czterech miesiącach obiekt zniknął w całości. Pozostały po nim tylko resztki nasypów z obu stron i jedna podpora między torami. Jak informuje Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu, wykonawca rozbierze ją niebawem, po uzgodnieniu z kolejarzami, ponieważ wymaga to tymczasowych zmian w ruchu pociągów.
Równolegle na placu budowy trwają niezbędne prace ziemne w branżach: wodno-kanalizacyjnej (budowa kanalizacji deszczowej i wodociągu w rejonie ulic Lubelskiej i Średniej), teletechnicznej (przebudowa sieci telefonicznej i budowa kanalizacji kablowej przy Lubelskiej), elektroenergetycznej (usuwanie instalacji kolidujących z nowym wiaduktem przy Siennej) i ciepłowniczej (włączenie do sieci odcinka przebudowanego ciepłociągu). W najbliższym okresie wykonawca będzie prowadził dalsze roboty z tych branż oraz wykonywanie nasypów, profilowanie i zagęszczenie pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni przy Średniej. Dopiero po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa nowych wiaduktów.
Nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Każdy wiadukt będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.
Pod wiaduktami wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska. Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych.
Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.