Partner serwisu
Drogi i autostrady

Radom: Południowa obwodnica będzie oddawana etapami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-09-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury/MZDiK Radom

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Radom: Południowa obwodnica będzie oddawana etapami
fot. MZDiK Radom
Miejski zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu podpisał 28 sierpnia z wykonawcą budowy południowej obwodnicy Radomia aneks do umowy dotyczący tej inwestycji. Zgodnie z tym dokumentem termin zakończenia wszystkich robót minie 30 listopada 2014 roku. Na takie przesunięcie wpływ miały między innymi problemy niezawinione przez wykonawcę - w tym warunki atmosferyczne.

Dlaczego zakończenie prac się wydłuża?

Uzgodnienia dotyczące treści i warunków aneksu prowadzono z liderem konsorcjum budującego nową trasę, czyli kieleckim Przedsiębiorstwem Robót Inżynieryjnych Fart. Szczegółowo przeanalizowano wszystkie zawinione oraz niezawinione przez wykonawcę powody opóźnień. Przedstawiciele konsorcjum wnioskowali o wydłużenie robót przy budowie obwodnicy aż o 270 dni, czyli do końca maja 2015 roku. „W naszej ocenie - biorąc pod uwagę niezawinione przez wykonawcę powody opóźnienia - na zakończenie robót potrzeba dodatkowo 90 dni (czyli do końca listopada)” – informuje MZDiK.

„Jest kilka istotnych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na podpisanie aneksu. Jak niedawno informowaliśmy, niesprzyjająca pogoda uniemożliwiła prawidłowe prowadzenie budowy przepustu pod linią kolejową numer 8 u zbiegu drugiego oraz trzeciego etapu nowej arterii. Ulewne deszcze spowodowały zalanie konstrukcji. Dokończenie budowy potrwa teraz co najmniej dwa miesiące. Przepust w sąsiedztwie dawnego mostu na Południu będzie służył pieszym i rowerzystom, popłynie nim także Potok Malczewski, którego koryto w związku z budową trasy zostało przesunięte” – wyjaśnia inwestor.

Niezawinionym przez wykonawcę powodem opóźnienia są także niezinwentaryzowane sieci podziemne, na które wciąż natrafiali robotnicy. Zdarzało się to w czasie budowy obwodnicy wielokrotnie i prawie za każdym razem pojawiały się duże problemy z ustaleniem właścicieli sieci. Powodem podpisania aneksu była również konieczność zmiany decyzji środowiskowej, którą należało dostosować do nowych wymogów tłumienia hałasu. Ta zmiana pozwoli jednak na ograniczenie liczby ekranów akustycznych na niektórych odcinkach nowej trasy. Wykonawca czekał także na opracowanie dokumentacji zamiennej dla fragmentu czwartego etapu obwodnicy w rejonie ulicy Stalowej. Dokumentacja ta zakłada zachowanie istniejącej tam bocznicy kolejowej i dostosowanie poziomu ulicy do wysokości torów. Przebieg samej obwodnicy w tym miejscu nie zmienił się.

Ostatnim, niezawinionym przez wykonawcę powodem opóźnienia robót, dającym podstawę do wydłużenia terminu prac, było opracowanie i wdrażanie programu naprawczego dotyczącego kładki dla pieszych nad obwodnicą, budowanej koło ulicy Witkacego. Jak już informowaliśmy, w trakcie wznoszenia pochylni dla osób niepełnosprawnych okazało się, iż nie jest ona wystarczająco stabilna. Koszty budowy zupełnie nowego podjazdu pokryje w całości firma projektowa, która przyznała się do popełnienia błędu i opracowała stosowny program naprawczy. Niestabilna część została rozebrana na przełomie lipca i sierpnia bieżącego roku. Teraz wykonawca układa szalunki pod nowy pomost.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Drogi i autostrady

Jest wniosek o decyzję środowiskową dla kolejnego odcinka S11

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

GDDKiA wybrała wykonawcę S11 Bobolice – Szczecinek!

Drogi i autostrady

Świętokrzyskie: Zburzą 40 domów, aby zbudować obwodnicę?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5