Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

PZPB: Remont mostu Grota trudnym projektem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
21-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
PZPB: Remont mostu Grota trudnym projektem
fot. Chepry, commons.wikimedia.org, CCa
Konsorcjum z firmą Astaldi złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S8 Powązkowska-Modlińska w Warszawie wraz z remontem mostu Grota Roweckiego i zostało wybrane na wykonawcę tej inwestycji. Polski Związek Pracodawców Budownictwa przyznaje, że przedsięwzięcie ma trudny charakter.

„Przetarg na Most Grota Roweckiego ciągnął się od ponad roku – powodem były przede wszystkim oprotestowywane w KIO niezwykle niejasne zapisy w projekcie, ponadto wyrokiem warszawskiego sądu, który zakwestionował w listopadzie 2012 wykluczenie z przetargu 2 firm na mocy art.24.1.1 PZP trzeba było rozpocząć procedurę od nowa” – przypomina Polski Związek Pracodawców Budownictwa.

„Eksperci i przedstawiciele branży zwracają uwagę na niezwykle trudny charakter realizacji tego projektu – z dokumentacji przetargowej i zaproponowanego przez zamawiającego projektu wynika iż konieczny może być zarówno remont jak i budowa mostu niemal od podstaw” – uważa PZPB.

„Ponadto krytykowane jest przerzucenie w umowie niemal wszystkich ryzyk na wykonawcę, w stopniu nawet większym niż miało to miejsce w dotychczasowych projektach infrastrukturalnych. Dlatego będziemy życzliwie kibicować wykonawcy ale też szczegółowo obserwować, jak też poradzi sobie z tak trudnym projektem” – stwierdza Polski Związek Pracodawców Budownictwa.

Konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów wygrało przetarg oferując cenę 544 mln zł. Na realizację umowy wykonawca ma 27 miesięcy. Planowany termin zawarcia umowy z wykonawcą to kwiecień 2013 roku. Wcześniej dokumenty z postępowania przetargowego zostaną poddane kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5