Przez brak zjazdu od strony Lublina do Piasków w rejonie obecnie funkcjonującego węzła „Piaski Wschód” na S17 mogą się tworzyć korki – alarmuje poseł Jan Łopata w nawiązaniu do planowanej budowy odcinka Piaski – Łopiennik. Resort infrastruktury nie składa żadnych deklaracji w tej sprawie, choć nad odpowiedzią pracował kilka miesięcy.
Pod koniec 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę niespełna 17-kilometrowego fragmentu S17. Poseł Jan Łopata zauważył, że przygotowana dla przedsięwzięcia koncepcja programowa nie przewiduje zjazdu od strony Lublina do Piask w rejonie obecnie funkcjonującego węzła „Piaski Wschód”.
– Gmina Piaski przez tydzień prowadziła specjalistyczne badania terenowe z użyciem drona, mające na celu obserwacje natężenia ruchu na zjeździe z węzła „Piaski Zachód” (został tam przewidziany prawoskręt – dop. aut.). Zgromadzony materiał jasno dowiódł, że w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych pojazdy powracające od strony Lublina blokują cały pas ruchu do skrętu w prawo, ale również część prawego pasa drogi ekspresowej – czytamy w interpelacji, którą Łopata skierował do ministra infrastruktury.
Zdaniem posła „taki stan rzeczy, poza wydłużeniem czasu podróży, generuje zagrożenie kolizjami z pojazdami poruszającymi się na wschód w kierunku Chełma”. – Sytuacja, w której nie będzie zjazdu w rejonie węzła „Piaski Wschód” i cały ruch zostanie przeniesiony na prawoskręt przy węźle „Piaski Zachód”, będzie skutkowała powstawaniem korków – alarmuje parlamentarzysta i dodaje, że gmina Piaski proponuje, by tuż przed obecnie istniejącym węzłem „Piaski Wschód” wyznaczyć prawoskręt.
Rafał Weber, sekretarz stanu w resorcie infrastruktury do pomysłu odniósł się w dyplomatyczny sposób. Wyjaśnił, że „na etapie opracowywania dokumentacji w stadium koncepcji programowej przyjęto założenie, że przeanalizowana zostanie możliwość wykonania robót dla poprawy przepustowości zakładanych węzłów”. – Wprowadzanie istotnych zmian na obecnym etapie może wiązać się z opóźnieniem w realizacji. Proponowane zmiany muszą też m.in. istotnie przyczynić się do poprawy przepustowości sieci dróg krajowych oraz nie mieć negatywnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu – czytamy w odpowiedzi, nad którą Weber … pracował kilka miesięcy.
Przypomnijmy, że odcinek Piaski – Łopiennik przebiegnie przez teren powiatów świdnickiego i krasnostawskiego oraz gminy Piaski, Fajsławice i Łopiennik Górny. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, gdzie S17 będzie się przecinać z S12 Piaski – Dorohusk. Węzeł Piaski Wschód ma być przebudowany, a dodatkowo w planach jest budowa trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.