Jeszcze w tym roku ma być ogłoszony przetarg na prace przygotowawcze dla północno-wschodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. GDDKiA ma już zapewnione finansowanie na te prace. Minister infrastruktury podpisał program inwestycyjny.
Chodzi o część obwodnicy aglomeracyjnej, która ominie Warszawę i okolice od wschodu. Punktem początkowym i końcowym dla tej trasy będzie droga ekspresowa S7 po północnej i po południowej stronie miasta.
Wraz z podpisaniem programu inwestycyjnego dla tego zadania GDDKiA może rozpoczynać przygotowywanie dokumentów do przetargu, którego efektem będzie określenie optymalnego przebiegu drogi. Na razie plan jest taki: Zanim rusza prace przygotowawcze GDDKiA chce zebrać wstępne stanowiska od samorządów lokalnych z terenów objętych inwestycją. Pozyskane informacje mają być uwzględnione w założeniach do przetargu.
W olejnym kroku ogłoszony zostanie przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. – Zadaniem projektanta będzie przeanalizowanie możliwych wariantów przebiegu nowej trasy, w tym poprowadzenia jej w śladzie istniejącej drogi krajowej. Będą brane pod uwagę nowoczesne technologie oraz nasze dotychczasowe doświadczenia w realizacji takich inwestycji – informuje GDDKiA. Przetarg ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.
Północno-wschodnia część OAW połączy się z przygotowywaną częścią zachodnią, która na tym etapie podzielona została na dwa fragmenty. To trasa od S7 na północ od Warszawy, przez połączenie z planowaną drogą ekspresową S10 w rejonie Nacpolska do autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 i dalej do drogi ekspresowej S7 na południe od Warszawy.
Projektanci pracowali nad trzema wariantami przebiegu trasy w nowym śladzie. Mieszkańcy zgłosili jednak wiele uwag, w których postulowali poprowadzenie trasy w możliwie największym stopniu po śladzie istniejącej DK-50. GDDKiA zdecydowała więc o zleceniu biurom projektowym dodatkowego czwartego wariantu wykorzystującego krajową dziesiątkę.
Wstępny wariant został już przesłany samorządom, które teraz powinny – w trybie roboczym powinny przekazać informacje na temat dróg publicznych i niepublicznych w rejonie planowanej trasy. Informacje te posłużą do dalszych prac nad studium.
GDDKiA zaznacza, że prace prowadzone są z uwzględnieniem takiego samego poziomu szczegółowości w odniesieniu do wszystkich czterech wariantów obwodnicy aglomeracyjnej po zachodniej stronie stolicy.
W drugiej połowie tego roku inwestor spodziewa się materiałów gotowych, by przedstawić je opinii publicznej. W drugiej połowie przyszłego roku miałby być złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla zachodniej części trasy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.