Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała ofertę złożoną przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX w przetargu na budowę węzła drogowego w Myślenicach w przebiegu drogi krajowej nr 7, czyli popularnej Zakopianki. Jeśli nie wpłyną odwołania, możliwe będzie podpisanie umowy o wartości blisko 56 mln zł.
W Myślenicach powstanie nowy węzeł drogowy typu trąbka w północnej części miasta – na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 7, powszechnie określanej mianem Zakopianki, z ulicą Sobieskiego. Dziś w tym miejscu funkcjonuje sygnalizacja świetlna, która po zakończeniu realizacji inwestycji będzie mogła zostać zlikwidowana, co przełoży się bezpośrednio na zwiększenie płynności ruchu drogowego i skrócenie czasów przejazdu w wielu popularnych relacjach. Inwestycja obejmuje również budowę dodatkowych pasów ruchu, umożliwiających bezkolizyjne włączanie się do ruchu, oraz ronda w przebiegu ulicy Sobieskiego. Program inwestycji został przyjęty w 2019 roku.
Projekt przewiduje również powstanie nowej kładki dla pieszych w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego – na wysokości przystanku autobusowego Tarnówka. Istniejące przejście, którym piesi muszą przemierzać Zakopiankę na pasach, zostanie zlikwidowane. W efekcie poprawie ulegną zarówno bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego, jak i bezpieczeństwo pieszych. GDDKiA wskazuje, że inwestycja jest bardzo istotna, ponieważ na Zakopiance od lat obserwuje się rosnący ruch. Nawet w pandemicznych latach 2020-2021 średniodobowe natężenie ruchu na odcinku Jawornik – Myślenice wynosiło blisko 47 tys. pojazdów.
W przetargu na realizację inwestycji wpłynęło siedem ofert. GDDKiA za najbardziej korzystną uznała ofertę złożoną przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX. W przypadku braku odwołań możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą. Oferta spółki została wyceniona na niespełna 56 mln zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne składanie odwołań. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że oferta złożona przez zwycięski podmiot nie była najtańsza. Nieco tańszą ofertę, na kwotę niespełna 54 mln zł, złożyło konsorcjum Swietelsky oraz Swietelsky Rail Polska. Wszystkie oferty, nawet najdroższa złożona przez konsorcjum Intop Tarnobrzeg i Eurovia Polska (na kwotę blisko 67 mln zł), zmieściły się w kosztorysie GDDKiA, określonym na ponad 74 mln zł. Na realizację prac przewidziano 18 miesięcy, nie licząc okresów zimowych. Inwestycja będzie finansowana ze środków budżetowych w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.