Katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Wykonawca zadania ma w późniejszym czasie wspierać zamawiającego w przeprowadzeniu przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Firma, która zwycięży w przetargu będzie zobowiązana do opracowania koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej zgodnie z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, umowie i tabeli wyceny etapów umowy wraz z wszystkimi niezbędnymi opracowaniami, materiałami, uzgodnieniami i czynnościami koniecznymi do wykonania tej dokumentacji.
Dodatkowo, wykonawca będzie wspierał katowicki oddział GDDKiA w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom.
Przetarg
Budżet inwestora opiewa na 7,622 mln zł. Zamawiający czeka na ofert do 20 lipca 2017 roku. Podczas ich oceny będzie brał pod uwagę cenę (60%), okres gwarancji (20%) oraz jedno kryterium społeczne, czyli zatrudnienie osoby bezrobotnej lub/i niepełnosprawnej (20%).
Według założeń, przedmiot zamówienia będzie realizowany przez okres 21 miesięcy. Na ten czas składa się 11 miesięcy, przez które opracowywana będzie koncepcja oraz 10 miesięcy wsparcie zamawiającego w trakcie postępowania dotyczącego budowy drogi.
Początek dużej inwestycji
S1 na tym odcinku jest uzupełnieniem europejskiego korytarza nr VI łączącego kraje nadbałtyckie z krajami południowej Europy. Na terenie Polski w tym korytarzu przebiega między innymi trasa drogowa: autostrada A1 – droga ekspresowa S1 na odcinku Bielsko-Biała – Zwardoń.
Wyświetl większą mapę
Trasa będzie przebiegała po nowym śladzie. Jej początek został przewidziany na istniejącym odcinku S1, ok. 1.5 km za węzłem Kosztowy I. Koniec projektowanego odcinka ma znajdować się w węźle „Suchy Potok”, gdzie droga będzie się łączyć się z kilkoma innymi arteriami. Będą to: istniejący odcinek drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała – Zwardoń (granica ze Słowacją), istniejący odcinek drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała – Cieszyn (granica z Republiką Czeską) oraz projektowana droga ekspresową S52 Bielsko-Biała – Głogoczów tzw. Beskidzką Drogą Integracyjną.
Inwestycje w S1
Droga S1 na odcinku Bielsko-Biała – Mysłowic jest bardzo istotna dla regionu i całego kraju. Ten fragment o długości ok. 60 km pozwoli szybko przemieścić się z Konurbacji Górnośląskiej na południe. Dodatkowo, dzięki połączeniu z drogami, które prowadzą do granic Polski, pozwoli na szybszy tranzyt do Czech i Słowacji.
W sprawie S1 wczoraj podpisany został także program inwestycji odcinka Mysłowice – Lędziny. Ta droga ma zostać rozbudowana. Dzięki temu pa poprawić się bezpieczeństwo i płynność przejazdu na tej trasie. Koszt zadania to ponad 73 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w latach 2019 – 2020.