Urząd Morski w Gdyni ponownie zwiększył wartość wynagrodzenia za realizację I etapu przekopu Mierzei Wiślanej. Teraz wartość zamówienia wzrosła z 813 mln zł do 821 mln zł. Powodem jest wykonanie dodatkowych prac.
Jest to ponowna decyzja Urzędu Morskiego w Gdyni związana ze zwiększeniem zapłaty za budowę drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – część I. O jednym wzroście wartości kontraktu
informowaliśmy w marcu br. Tym razem inwestor zdecydował się na zaktualizowanie całkowitej wartości zamówienia do 821,36 mln zł. Kwota przed najnowszą modyfikacją wynosiła 813,41 mln zł.
Powodem modyfikacji ma być zapotrzebowanie na dodatkowe roboty budowlane, usługi lub dostawy wykonywane przez pierwotnego wykonawcę, a dokładniej przesadzenie szuwaru trzcinowego z miejsc kolidujących z inwestycją. Prace będą prowadzone na wodnym obszarze będącym częścią terenu budowy.
Kontrakt jest realizowany prze konsorcjum Besix oraz NDI. W ramach I etapu prac związanych z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską wykonawca ma wybudować m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć (w tym także parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy z dwoma ruchomymi mostami), a także sztuczną wyspę zlokalizowaną na Zalewie Wiślanym.
Umowa z konsorcjum NDI oraz Besix została podpisana w październiku. Podpisano do niej aneksy, które pociągnęły za sobą zmianę wynagrodzenia.
Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej wykonywany jest port osłonowy – falochron zachodni i wschodni. Na falochronie zachodnim wykonano już 65 proc. prac, a pogrążanie tej konstrukcji powinno zakończyć się we wrześniu. Trwają także prace przy mostach obrotowych. Mostem południowym pojedziemy jeszcze przed przyszłym sezonem turystycznym.