Rynek Infrastruktury
Pieniądze zapewnione przez ministerstwo pozwolą nie tylko na remont mostu, ale też na dostosowanie go do parametrów drogi ekspresowej. Przeprawa będzie kontynuacją przebudowywanej Trasy Toruńskiej. Dokumentacja została już skompletowana i przetarg będzie mógł być ogłoszony jeszcze w tym roku – powiedziała dla TVN Warszawa Małgorzata Tarnowska, rzecznik GDDKiA.
Nie ma jeszcze informacji na temat tego, ile pasów mostu Grota-Roweckiego będzie wyłączonych i ile czasu potrwają utrudnienia. Wszystko zależy od ustaleń miejskiego inżyniera ruchu, który zajmie się projektem organizacji ruchu podczas przebudowy przeprawy. Jednak na rozpoczęcie prac będzie trzeba zaczekać do momentu znalezienia alternatywy dla kierowców z Targówka, Białołęki oraz podwarszawskich miejscowości. Problem może rozwiązać kończony Most Północny.
Od września 2009 roku trwa przebudowa odcinka trasy od węzła Modlińska do Marek. Wykonaniem inwestycji zajmuje się grecka firma J&P-Avax SA. Obejmuje ona dostosowanie trasy do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od mostu Grota-Roweckiego do wiaduktu przy M1 w Markach. Odcinek powinien być oddany w kwietniu przyszłego roku.
Po zakończeniu prac przy Moście Północnym GDDKiA chce zająć się modernizacją Trasy Armii Krajowej od węzła Modlińska do węzła Powązkowska. Resztę odcinka trasy S8 oddano w styczniu tego roku.