Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 737 od granic administracyjnych miasta Radomia do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 699 w pobliskiej miejscowości Siczki. To zasadnicza część połączenia drogowego Radomia z Jedlnią-Letnisko.
Droga wojewódzka nr 737, licząca blisko 37 kilometrów długości, łączy Radom z drogą krajową nr 79 w miejscowości Aleksandrówka k. Kozienic. Jej znaczenie w subregionie radomskim jest bardzo duże, ponieważ wraz z drogą wojewódzką nr 669 zapewnia połączenie drogowe Radomia z Jedlnią-Letnisko. Bardzo wysokie średnie dobowe natężenie ruchu rzędu 10 tys. pojazdów na trasie obserwuje się zatem na tej trasie właśnie na odcinku podradomskim. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przymierza się do jego rozbudowy.
Mowa o fragmencie pomiędzy granicami administracyjnymi miasta Radomia a skrzyżowaniem z przywołaną drogą wojewódzką nr 699, które znajduje się w miejscowości Siczki. Odcinek ten liczy ok. 6,5 kilometra długości. Perspektywa rozbudowy nie jest jednak bardzo bliska – wojewódzka administracja drogowa poszukuje na razie dla zadania projektanta. Jak czytamy w opisie zamówienia, do zadań wykonawcy będzie należało opracowanie dokumentacji geotechnicznej i geologicznej, materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej, zgody wodnoprawnej oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego, a także specyfikacji technicznych i kosztorysu inwestorskiego.
Fragment DW nr 737 po rozbudowie ma spełniać standardy właściwe drodze klasy technicznej G, co oznacza m.in. parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś, czy szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra poza miastem i 3 metrów w ciągach ulic miejskich. Na całej długości rozbudowywanego odcinka ma powstać ciąg pieszo-rowerowy. Zamawiający wskazuje w dokumentacji przetargowej, że pożądane jest ograniczenie w miarę możliwości liczby skrzyżowań. Na odcinkach poza obszarem zabudowanym przewidziano prędkość 70 km/h.
Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert, w ramach którego możliwe będzie przyznanie do 60% punktów, będzie oczywiście cena. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci udzielonego okresu rękojmi. Oferty będzie można składać do 14 stycznia 2025 roku do godziny 8:00, natomiast ich otwarcie powinno nastąpić godzinę później. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w terminie 37 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.