Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Projekt rozporządzenia w sprawie lokalizacji fotoradarów gotowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
16-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Projekt rozporządzenia w sprawie lokalizacji fotoradarów gotowy
fot. Cezary Piwowarski, commons.wikimedia.org, CCA
Na stronie internetowej Ministerstwa Transportu pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie warunków lokalizacji, oznakowania i dokonywania pomiarów prędkości przez fotoradary. Pozwoli to zweryfikować, czy obecnie zainstalowane urządzenia znajdują się w odpowiednich miejscach.

W uzasadnieniu projektu czytamy, że do tej pory lokalizacja urządzeń była wyznaczana w oparciu o analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, jednak nie pozwala to weryfikować zasadności umieszczenia fotoradarów, które zainstalowano zanim wprowadzono powyższe przepisy, czyli przed 17 czerwca 2011 roku. Co więcej, przepisy nie obowiązują urządzeń, które użytkują inne podmioty niż Inspekcja Transportu Drogowego.

Projekt rozporządzenia powstał jako odpowiedź na oczekiwania społeczne dotyczące prawidłowości lokalizowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących prędkość na drogach. Zakłada on cykliczny okres weryfikacji zasadności lokalizacji fotoradarów, a czynności będą prowadzone co 40 miesięcy.

Ministerstwo liczy na to, że projektowane przepisy pozwolą bardziej efektywnie wykorzystywać stacjonarne fotoradary i pozwolą wyeliminować te lokalizacje, które służą jedynie celom komercyjnym.

Minister transportu Sławomir Nowak zapowiedział niedawno audyt lokalizacji fotoradarów, również tych gminnych. – Do końca lipca przeprowadzimy audyt wszystkich gminnych fotoradarów co do racjonalności ich posadowienia w danym miejscu – mówił szef resortu transportu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo pieszych na podkarpackich drogach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo pieszych na podkarpackich drogach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5