Podczas wczorajszej konferencji wiceminister Jerzy Szmit zatwierdził program inwestycyjny dla budowy obwodnicy Pułtuska w ciągu drogi krajowej nr 61. Podczas spotkania obecny był również Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.
W ramach zadania powstanie nowy odcinek drogi krajowej nr 61 o długości ok. 15 km, omijający Pułtusk od zachodu. Jak podaje GDDKiA – dzięki realizacji inwestycji z miasta zostanie wyprowadzony uciążliwy tranzyt. Średni dobowy ruch na przejściu przez Pułtusk wynosi ponad 17 tys. pojazdów na dobę. Przewidywane lata realizacji inwestycji w systemie „projektuj i buduj” to 2021- 2025 r.
Wyświetl większą mapę
Obwodnica uwolni od ciężkiego ruchu tranzytowego nie tylko Pułtusk, ale także pobliskie wsie takie jak Kacice, Kleszewo i Przemiarowo. Przyjęto, że obwodnica będzie wyłączać się z istniejącej drogi nr 61 w miejscowości Łubienica położonej na południe od Pułtuska, ominie miasto od strony zachodniej i będzie się włączać do istniejącej drogi nr 61 w miejscowości Lipa na północ od miasta. Długość drogi ma wynieść 15,1 km.
Przedsięwzięcie ma również obejmować budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 57 Szczytno – Pułtusk w związku z koniecznością zmiany przebiegu tej drogi tak, aby nie przechodziła przez zwartą zabudowę wsi Przemiarowo i Kleszewo, a węzeł drogowy z obwodnicą można było zlokalizować poza zabudową wsi Kleszewo. W rezultacie zaprojektowano północną obwodnicę Kleszewa i Przemiarowa w ciągu drogi nr 57 o długości 3,3 km, łączącą się z obwodnicą Pułtuska w ciągu drogi nr 61 na terenach wsi Lipa, gdzie powstanie węzeł.