Partner serwisu
Drogi i autostrady

Problem z infrastrukturą do e-myta. Przetarg nie rozstrzygnie się na czas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Problem z infrastrukturą do e-myta. Przetarg nie rozstrzygnie się na czas
fot. Viatoll.pl
Przetarg związany z utrzymaniem infrastruktury przydrożnej dotyczącej poboru opłat drogowych nie zostanie rozstrzygnięty przed kluczową datą 3 listopada. Właśnie wtedy e-myto ma być przejęte przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Jednak dopiero dwa dni po tej dacie będą otwarte oferty w postępowaniu, które ma wskazać podmiot odpowiedzialny za przejęcie i późniejsze utrzymanie infrastruktury związanej z pobieraniem myta od kierowców.

Przetarg na świadczenie usługi utrzymania infrastruktury przydrożnej oraz rozbudowę i przebudowę infrastruktury przydrożnej krajowego systemu poboru opłat został ogłoszony 23 sierpnia z terminem składania ofert wyznaczonym na 2 października. Czasu od początku nie było zbyt wiele, zwłaszcza, że postępowanie obejmowało świadczenie usług w terminie od godziny północy z 2/3 listopada, z zastrzeżeniem, że czynności związane z przejęciem infrastruktury przydrożnej miały być wykonane przed krytyczną datą.

Potem czas na zlecenie się jeszcze skrócił (co przy zamówieniach publicznych nie jest odosobnionym przypadkiem). Z uwagi na pytanie od wykonawców termin na składanie ofert został dwukrotnie przesunięty. Trzecia zmiana terminu nie zmieściła się już w czasie, w którym wykonawca miał rozpocząć świadczenie usługi. Została przesunięta na 5 listopada.

Jak poinformował zamawiający, powodem przesunięcia jest wniosek wykonawcy oraz duża liczba pytań od potencjalnych oferentów. GITD musi mieć czas by przygotować stosowane odpowiedzi.

Oprócz zmiany terminu składania i otwarcia ofert, jak czytamy w sprostowaniu ogłoszenia, „zamawiający dokonuje zmiany wszystkich zapisów treści SIWZ” (co nota bene może być powodem nowej fali pytań od oferentów).

Na razie nie poinformowano kto będzie utrzymywał infrastrukturę do czasu rozstrzygnięcia przetargu. Można się spodziewać, że w sytuacji (bardzo) pilnej potrzeby, usługa zostanie zlecona z wolnej ręki.

Tryb poza przetargiem w sprawie przejmowania systemu poboru opłat prze państwowego operatora był już wykorzystywany. GITD w trybie negocjacji bez ogłoszenia powierzył większość zadań związanych z obsługą systemu Instytutowi Łączności. IŁ, zanim jeszcze formalnie przejął te zadania, również w trybie bez negocjacji, wybrał podwykonawców. Z tej decyzji się jednak wycofał – przyznał, że postępowanie było obarczone wadą prawną i na początku września unieważnił je. Nowych na razie nie poznaliśmy, jednak niedawno Puls Biznesu, informował, że Instytut Łączności negocjuje przekazanie większości powierzonych mu przez GITD zadań z firmą Kapsch Telematic Services, czyli obecnym operatorem, z którego państwowy podmiot miał właśnie zastąpić (w tym samym trybie mniejsza część prac ma być powierzona dwóm innym podwykonawcom). Chodzi o zamówienie warte 350 mln zł brutto. Ma ono być udzielone z wolnej ręki i być realizowane do czasu wybrania nowego podmiotu w trybie konkurencyjnym.

Co niepokojące, również Puls Biznesu informował, że Instytut Łączności zrezygnował z wykonywania części zadań, które zlecił mu GITD, co oznacza, że Inspektorat sam będzie musiał znaleźć podwykonawców.

Z wolnej ręki wybrano również firmę – Intertoll – która będzie odpowiedzialna za manualny pobór opłat (w uproszczeniu obsługę bramek) na autostradzie A4. Przetarg w tej sprawie został unieważniony, gdyż jedyna oferta (złożona przez spółkę Kapscha) przekroczyła planowany budżet.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Drogi i autostrady

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Elżbieta Pałys 17 sierpnia 2023

Zmierzą średnią prędkość na A4 koło Wrocławia

Drogi i autostrady

NIK o systemie e-Toll. Utracone wpływy to 573 mln zł

Drogi i autostrady

W tym roku otwieranie bramek na A1 kosztowało mniej niż przed rokiem

Drogi i autostrady

Od marca drożej na A2 z Nowego Tomyśla do Konina

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Drogi i autostrady

Co zanotował odcinkowy pomiar prędkości w Świnoujściu?

Elżbieta Pałys 17 sierpnia 2023

Zmierzą średnią prędkość na A4 koło Wrocławia

Drogi i autostrady

NIK o systemie e-Toll. Utracone wpływy to 573 mln zł

Drogi i autostrady

W tym roku otwieranie bramek na A1 kosztowało mniej niż przed rokiem

Drogi i autostrady

Od marca drożej na A2 z Nowego Tomyśla do Konina

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5