W kontekście innych prowadzonych w mieście inwestycji niepodjęcie rozbudowy S3 oznaczałoby paraliż komunikacyjny – mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia, który komentuje w rozmowie z nami trwającą budowę „ekspresówki”.
Licząca obecnie ponad 400 kilometrów długości trasa ekspresowa S3, przebiegająca „zachodnią ścianą Polski”, docelowo ma połączyć graniczące z Czechami miasto Lubawka na Dolnym Śląsku ze Świnoujściem. Do tego ostatniego miasta prowadzi aktualnie „zwykła droga krajowa” numer 3.
Niebawem to się zmieni –
w budowie jest bowiem liczący ponad 30 kilometrów długości fragment S3 między Świnoujściem a Troszynem w powiecie gryfińskim. Zadanie zostało podzielone na dwa odcinki: Świnoujście – Dargobądz oraz Dargobądz – Troszyn.
Trasa poprawi dojazd nad Bałtyk z punktu widzenia turystów oraz do portu morskiego w Świnoujściu. Na zakończenie prac czekają mieszkańcy miasta oraz samorządowcy, którzy zwracają uwagę, że inwestycja będzie pełnić ważną funkcję w połączeniu z innymi realizowanymi zadaniami. – Popieramy rozbudowę S3 szczególnie w kontekście trwającej równolegle, prowadzonej przez nas, budowy tunelu pod Świną. Po jego oddaniu do użytku zwiększy się m.in. ruch tranzytowy, przede wszystkim obywateli Niemiec – zauważył Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Samorządowiec przypomina w rozmowie z nami, że oprócz budowy tunelu pod Świną w mieście prowadzone są lub były inne inwestycje. – Chodzi o rozbudowę bazy portów morskich czy gazoportu. W tym kontekście niepodjęcie rozbudowy S3 spowodowałby ogromne problemy komunikacyjne między naszym miastem a Szczecinem. Oznaczałoby de facto paraliż, zaś nowy układ pozwoli na sprawne funkcjonowanie Świnoujścia – ocenił prezydent miasta.
Przypomnijmy, że budowa całej S3 od portu w Świnoujściu do wspomnianej granicy z
Czechami ma się zakończyć już za dwa lata. Roboty w województwie zachodniopomorskim pochłoną prawie 690 milionów złotych.
Kilka tygodni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że na odcinku Dargobądz – Troszyn
ruszyły pierwsze prace bitumiczne. W ramach realizowanego przez PRD Nowogard kontraktu powstanie 16 km drogi ekspresowej wraz z węzłami Dargobądz, Wolin Zachód i Wolin Wschód. Odcinek połączy się z istniejącą obwodnicą Troszyna, a S3 na budowanym fragmencie będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.