sg
Prace nad budową równoległej drogi kołowania przebiegającej wzdłuż pasa startowego oraz rozbudową płaszczyzny postoju samolotów przed rozbudowywanym terminalem pasażerskim trwały do początku lutego. 4 kwietnia Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Budowlany wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie nowych płaszczyzn lotniskowych. Rozpoczęcie ich eksploatacji rozpoczęto w maju. Inwestycję realizowała firma Skanska.
Realizacja inwestycji budowy równoległej drogi kołowania umożliwia wykonywanie do 30 operacji lotniczych na godzinę, a tym samym znacznie podnosi się przepustowość części lotniczej lotniska. Powiększenie płyty postojowej samolotów o 6 stanowisk dla dużych maszyn pozwala na jednoczesną obsługę około 10 samolotów.
Zakończony został również pierwszy etap rozbudowy terminala pasażerskiego. 30 marca Wielkopolski Wojewódzki Inspektor Budowlany wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego. Został oddany w całości parter, czyli nowa strefa przylotów, do której zalicza się także hala główna przeznaczona dla stanowisk check-in oraz kondygnacja piwniczna, gdzie znajdują się pomieszczenia techniczne całego budynku. Prace były realizowane przez generalnego wykonawcę – firmę Hochtief Polska Oddział w Poznaniu.
Nowa strefa przylotów przyjmie kibiców w czasie turnieju EURO 2012. Znacząco wzrosła przepustowość obsługi pasażerskiej – szczytowa przepustowość godzinna wynosi 1900 pasażerów przylatujących oraz 1100 pasażerów odlatujących.
Całkowity koszt rozbudowy i modernizacji terminala pasażerskiego to 96 311 000 złotych netto, a koszt rozbudowy płaszczyzn lotniskowych wynosi 62 029 422,16 złotych netto. Dofinansowanie tych zadań inwestycyjnych odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 finansowanego ze środków Funduszu Spójności.
Premier w drodze do portu lotniczego oglądał postępu na budowie autostrady A2:
Źródło YouTube