Piechowice wkrótce doczekają się nowego wiaduktu drogowego, który ma strategiczne znaczenie dla lokalnej infrastruktury i komunikacji. Dobiegają końca prace przy jego odbudowie. Wykonawca inwestycji jest Berger Bau.
Projekt odbudowy zniszczonego wiaduktu drogowego nad linią kolejową w Piechowicach to inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od lat. Nowy wiadukt powstał w miejscu starego obiektu, zlokalizowanego nad czynną linią kolejową relacji Jelenia Góra – Szklarska Poręba. Prace budowlane prowadzone były w ciągu ulicy Piastowskiej, co zapewni teraz bezpieczny i sprawny przejazd nad torami.
Historia pełna wyzwań
Pierwotny obiekt został uszkodzony podczas interwencji wojsk Układu Warszawskiego w Czechosłowacji, podczas przejazdu czołgów. Ich ogromny tonaż spowodował poważne uszkodzenia przyczółków i filarów mostu. Od tego czasu wiadukt był wyłączony z użytkowania i stopniowo popadał w coraz gorszy stan techniczny, co w końcu doprowadziło do jego rozbiórki.
– Koszt budowy nowego wiaduktu wyniósł 6 milionów 580 tysięcy złotych. Projekt realizowany był etapami – począwszy od sporządzenia szczegółowego planu i uzyskania wymaganych pozwoleń, aż po budowę nowego obiektu wraz z dojazdami oraz przebudową skrzyżowania ulic 1 Maja i Kolejowej. Prace zbliżają się ku końcowi, a oddanie do użytkowania planowane jest na przełom sierpnia i września 2024 roku – mówi Janusz Buhl, Dyrektor Budownictwa Mostowego w Berger Bau.
Techniczne innowacje
Realizacja projektu wymagała zastosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych. Jak wskazuje przedstawiciel Berger Bau, jednym z nich było boniowanie powierzchni betonu, które nadano strukturę cegły, a następnie pomalowano na ceglany kolor. Dzięki temu uzyskano estetyczny efekt ceglanych przyczółków, co harmonijnie wkomponowuje się w historyczny charakter miejsca. Praca nad czynną linią kolejową oraz zachowanie pewnych aspektów starego zabytkowego obiektu stanowiły dodatkowe wyzwania, które udało się pomyślnie pokonać.
– Budowa nowego wiaduktu ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców Piechowic. Usprawni ona dojazd do miasta, co z pewnością wpłynie na komfort życia lokalnej społeczności. Przykładem podobnych inwestycji w okolicy jest wiadukt drogowy w ciągu drogi krajoej nr 3, również nad linią kolejową, który został zrealizowany w bliskim sąsiedztwie – dodaje Janusz Buhl.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.