Trwają prace na budowie ursynowskiego odcinka S2. W obu nawach tunelu ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. Jak podaje GDDKiA, terminem zakończenia prac w tunelu pozostaje koniec marca, a terminem odbioru II kwartał 2021 r.., choć niedawno od firmy Astaldi, wykonawcy tunelu, wpłynęło roszczenie o wydłużenie realizacji inwestycji.
Roszczenie terminowe firmy Astaldi związane z budową tunelu w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy na Ursynowie wpłynęło w połowie lutego 2021 r. Chodziło o wydłużenie terminu otwarcia tunelu poprowadzonego między innymi pod I linią metra. Ustalono, że miało ono nastąpić z końcem II kwartału br. Było ono już i tak zawarte w aneksie terminowym, który został dodany do umowy w związku z wydłużoną procedurą uzyskiwania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji.
Następnie w lutym br. wykonawca złożył roszczenie terminowe związane z sytuacją epidemiczną w kraju. Jak wynikało z ówczesnego stanowiska GDDKiA, same argumenty wykonawcy nie oznaczają, że inwestor wyrazi zgodę na oddanie tunelu w późniejszym terminie.
– Samo roszczenie nie uprawnia do wydłużenia czasu na ukończenie kontraktu. To wykaże jego analiza – podkreślała w lutym Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowa warszawskiego oddziału GDDKiA. – Wykonawca musi uzasadnić negatywny wpływ pandemii na realizację kontraktu, czyli brak możliwości realizacji robót w terminach umownych – dodała.
W niedawnym (26 lutego) raporcie z placu budowy na ursynowskim odcinku POW, GDDKiA ponownie podała II kwartał 2020 r. jako termin udostępnienia tunelu kierowcom.
Jak podano w komunikacie, zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku S2 POW to ok. 89 proc. ,,Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy wydłużono czas na ukończenie robót do końca marca 2021 r. Powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w II kwartale 2021 r., po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie”, podano w komunikacie warszawskiego oddziału GDDKiA.
Jak czytamy, w obu nawach tunelu ukończono układanie warstw konstrukcji nawierzchni z kruszywa. W nawie południowej wykonawca planuje ułożyć do końca tygodnia podbudowę z betonu i potem przeniesie się do nawy północnej. Tam do ułożenia jest ok. 1300 metrów podbudowy. Na pozostałej części, w kierunku zachodniego portalu, podbudowa jest już wykonana, a na połowie szerokości jezdni położono już docelową nawierzchnię betonową. Przygotowano również front robót pod układanie pozostałej części nawierzchni betonowej.
Zakończono też m. in. prace konstrukcyjne związane z budową chodników oraz elementów betonowych odwodnienia liniowego.
Na powierzchni, na obu węzłach trwa montaż wypełnień ekranów akustycznych, a na obiektach mostowych wykonywane są roboty wykończeniowe.