Trwają prace nad budową 3. pasa autostrady A2 na odcinku miedzy węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód. Aktualnie drogowcy pracują w okolicy węzła Poznań Krzesiny oraz pomiędzy Miejscem Obsługi Podróżnych (MOP) Tulce i Krzyżowniki a węzłem Poznań Wschód.
Okolica węzła Krzesiny (168-172 km A2)
Drogowcy zakończyli prace ziemne od strony wschodniej węzła Poznań Krzesiny (między km 171 a 172 km A2). Ułożono już konstrukcje betonowe oraz warstwy z mieszanek mineralno-asfaltowych. Od strony zachodniej węzła (km 168-170 A2) zakończono także roboty związane z odhumusowaniem oraz budową systemu kanalizacji deszczowej. Obecnie drogowcy budują system drenażowy. Po zakończeniu tych robót wykonawca rozpocznie budowę warstw konstrukcyjnych a następnie układanie warstw bitumicznych. Niestety wysoki poziom wód gruntowych oraz zmienna pogoda (miejscami nawalne deszcze w drugiej połowie lipca) utrudniły wykonywanie prac nawierzchniowych.
Prace w pobliżu MOP Krzyżowniki i MOP Tulce (176-179)
Po zakończeniu odhumusowania oraz prac ziemnych w okolicy Miejsc Obsługi Podróżnych Krzyżowniki oraz Tulce (odcinek między km 176 a 179), na początku sierpnia robotnicy rozpoczną układanie konstrukcji a następnie ułożą masy bitumiczne (asfaltowe).
W sierpniu rozpoczną się także prace na dwóch mostach autostradowych, przebiegających nad rzeką Spławką oraz rzeką Michałówką. Równolegle rozpocznie się przebudowa ekranów akustycznych w okolicy węzła Poznań Wschód od strony południowej. Podczas budowy ekranów do dyspozycji kierowców będzie udostępniona jeden pas ruchu na drodze łącznikowej węzła Poznań Wschód w kierunku drogi ekspresowej S5.
Mimo wymagającej technicznie budowy, utrzymywane są po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku.
W sumie podczas budowy 3 pasa na tym odcinku autostradowej obwodnicy Poznania zostanie wykonana nowa nawierzchnia o łącznej powierzchni 280 000 metrów kwadratowych. Spółka zdecydowała się na użycie asfaltów wysokomodyfikowanych HIMA, aby zapewnić wymaganą trwałość drogi przy znacznym obciążeniu ruchem.
Dodatkowo zostanie postawionych blisko 19 kilometrów nowych barier ochronnych przy pasach autostrady oraz 5300 m2 wyższych ekranów akustycznych – w efekcie rozbudowy istniejących lub budowy nowych zabezpieczeń – dla większego komfortu akustycznego.
Zakończenie inwestycji i oddanie kierowcom do użytkowania 3 pasów nowoczesnej i wygodnej nawierzchni wraz z przylegającą infrastrukturą planowane jest na koniec 2025 roku.