Około 2 km ma mieć odcinek drogi ekspresowej S17, który doprowadzi ruch Terminala Hrebenne – Rawa Ruska. GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie m.in. wskazanie możliwych wariantów przebiegu drogi wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Wstępnie założono, że droga będzie miała ok. 1,7 km, ale jej ostateczna długość będzie zależała od wybranego wariantu.
Wyświetl większą mapę
Droga ma być poprowadzona w nowym śladzie od będącego w realizacji odcinka Tomaszów Lubelski – Hrebenne do nowego terminala odpraw samochodów ciężarowych przy granicy Hrebenne – Rawa Ruska. Za realizację samego terminala odpowiada Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie. Obiekt jest planowany w odległości ok. 1 km na północ w stosunku do istniejącego przejścia granicznego.
Zadaniem przyszłego projektanta będzie wskazanie trzech wariantów drogi w nowym śladzie. Do terminala prowadzić będzie droga dwujezdniowa. Wykonawca STEŚ musi uwzględnić przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego, budowę dodatkowych jezdni do obsługi terenu przyległego, budowę węzła drogowego Hrebenne na styku drogi ekspresowej i obecnej DK-17, która docelowo będzie trasą wojewódzką, a także obiekty inżynierskie, w tym dwie estakady.
Oferty projektantów będą przyjmowane do 16 listopada.
Odcinek S17 Tomaszów Lubelski – Hrebenne, do którego dowiąże się kierowany do prac projektowych fragment drogi, ma 17 km długości
obecnie oczekuje na wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji. Jego wykonawcą jest Budimex. W realizacji są także odcinki S17 od Zamościa do Tomaszowa, a w przetargu są odcinki od węzła Piaski do węzła Łopiennik oraz od Krasnegostawu do Zamościa. W przygotowaniu są natomiast odcinki Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.