Ogłoszono przetarg na projekt koncepcyjny budowy obwodnicy Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32. Obejście miasta ma mieć długość 3 km. Na ten rok zaplanowano przeprowadzenie prac przygotowawczych, które umożliwią pozyskanie decyzji środowiskowej. Przetarg wyłaniający wykonawcę obwodnicy również ma być ogłoszony w tym roku.
Zadanie polega na opracowaniu projektu koncepcyjnego przebiegu obwodnicy miejscowości Strykowo w ciągu DK-32 w stopniu szczegółowości pozwalającym na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przez zamawiającego.
Obwodnica Strykowa to jedna z ośmiu wielkopolskich obwodnic ujętych w Programie 100 obwodnic. Obok niej powstaną również: obwodnica Gostynia w ciągu DK-12, obwodnica Koźmina Wielkopolskiego w ciągu DK-15, obwodnica Krotoszyna, Zdun, Cieszkowa w ciągu DK-15, obwodnica Kamionnej w ciągu DK-24, obwodnica Kalisza w ciągu DK-25, obwodnica Żodynia w ciągu DK-32, obwodnica Grzymiszewa w ciągu DK-72.
Mapa: GDDKiA
Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości w ciągu DK-32. Jest to ruch tranzytowy w osi wschód-zachód. Realizacja tej inwestycji jest istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchowa. Dogodny wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na drodze DK-32.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Poznaniem i ważnymi miejscowościami w województwie wielkopolskim tj. Grodziskiem Wielkopolskim czy też Wolsztynem. Droga ta stanowi regionalne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
O wyborze wykonawcy projektu koncepcyjnego zadecydują kryteria: ceny (60 proc.), skrócenie terminu realizacji (38 proc.) oraz aspekt społeczny (2 proc.).