Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na realizację robót budowlanych w ramach projektu budowy nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 308 w Nowym Tomyślu. Nowy odcinek o długości blisko 2 kilometrów powstanie pomiędzy ulicami Celną i Kolejową. Przedsięwzięcie o szacowanej wartości 90 mln zł będzie współfinansowane ze środków unijnych.
Droga wojewódzka nr 305 przebiega przez obszar trzech województw: wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego. Liczy łącznie 91 kilometrów długości, zapewniając połączenie drogi krajowej nr 92, węzła Nowy Tomyśl na autostradzie A2, Nowego Tomyśla, Wolsztyna, Wijewa, Wschowy oraz miejscowości Wroniniec, gdzie łączy się z drogą wojewódzką nr 324 nieopodal Góry. W maju bieżącego roku wojewoda wielkopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w zakresie budowy nowego przebiegu trasy na terenie Nowego Tomyśla, liczącego blisko 14 tys. mieszkańców miasta powiatowego w zachodniej części województwa wielkopolskiego.
Realizacja inwestycji umożliwi wyprowadzenie części ruchu tranzytowego z miasta. Powinna również przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego – Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 305, a także bardzo długo wyczekiwanego wiaduktu nad linią kolejową, pozwoli na usprawnienie ruchu drogowego i przede wszystkim zwiększenie komfortu mieszkańców podróżujących tą trasą – mówił ówczesny wojewoda wielkopolski Michał Zieliński. W tym miejscu warto dodać, że ruch tranzytowy już dziś jest zasadniczo wyprowadzony z miasta. Żadna droga wojewódzka nie przebiega przez centrum Nowego Tomyśla. DW nr 305 przebiega jednak przez południowe obrzeża miasta, w których znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Przecina również magistralę kolejową E 20, na której ruch pociągów jest duży, przez co przejazd, który znajduje się poniżej 200 metrów od ronda, często jest zamknięty.
DW nr 305 w Nowym Tomyślu ma przebiegać w nowym śladzie pomiędzy ulicami Celną i Kolejową, przecinając linię kolejową nr 3 na wiadukcie. Łączna długość nowego odcinka wyniesie blisko 2 kilometry, a włączenia do istniejącego przebiegu po obu stronach przewidziano na nowo powstałych rondach. Przewidziano także budowę infrastruktury towarzyszącej w postaci jezdni dodatkowych i zjazdów, drogi rowerowej, chodników oraz kanału technologicznego. Planowane są również nasadzenia drzew i krzewów.
Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający uwzględni również dwa kryteria pozacenowe – doświadczenie kierownika budowy oraz okres udzielonej rękojmi. W ramach każdego z kryteriów pozacenowych możliwe będzie przyznanie do 20% punktów. Minimalny okres rękojmi określono na 5 lat – jest to warunek ważności oferty. 10% punktów może zostać przyznanych za wydłużenie tego okresu o rok, natomiast maksymalną liczbę punktów przewidziano w przypadku zaoferowania 7-letniego okresu rękojmi. Oferty w przetargu będzie można składać do 12 marca bieżącego roku do godziny 12:00. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.