Rozpoczęto poszukiwania wykonawcy budowy nowego przebiegu drogi między Zaklikowem a Stalową Wolą. Wraz z inwestycją powstanie nowa przeprawa przez San. Most w Stalowej Woli będzie najdłuższy spośród wszystkich mostów na terenie Podkarpacia.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpisał przetarg na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików - Stalowa Wola. Wraz z inwestycją powstać miałby nowy most na rzece San. Przebudowę przejdą urządzenia budowlane oraz niezbędna infrastruktura techniczna w miejscowościach Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.
Planowane przedsięwzięcie obejmuje budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików – Stalowa Wola o długości około 4,6 km. Powstać ma droga klasy G. Będzie to jednojezdniowy trakt z dwoma pasami ruchu po 3,5 metra szerokości oraz półmetrowym utwardzonym poboczem po obu stronach. Powstać ma rondo na połączeniu nowej drogi z drogą wojewódzką nr 855 w miejscowości Rzeczyca Długa. Kolejne rondo powstanie na połączeniu z drogą krajową nr 77 (obwodnicą) na terenie miasta Stalowa Wola.
Nowa droga będzie powiązana również z dotychczasowym układem dróg powiatowych i gminnych przebiegających w miejscu projektowanej inwestycji. Powstanie wiadukt nad drogą powiatową nr 1020R, nad drogą gminną nr 4238023, a także nad dodatkową jezdnią DW 855. Nowa droga na długości 1,76 km będzie musiała przebiegać mostem nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.
Nowy most zostanie podzielony na cztery niezależne pomosty, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa i estakada północna. Konstrukcje nośne pomostów wszystkich estakad są identyczne – schemat belki ciągłej o dwóch dźwigarach belkowych. Most główny jest o konstrukcji wantowej z dwoma pylonami w formie litery H do których przymocowane będą podtrzymujące konstrukcję stalowe liny. Wysokość konstrukcyjna pomostu jest stała na długości estakad, natomiast na długość mostu głównego zwiększa się, co sprawia, że będzie ona dominował na tle pozostałej części obiektu. Szerokość całkowita pomostu będzie mierzyła od 16,90 m do 21,10 m. Nośność obiektu będzie wynosić 50 ton. Zostanie on wyposażony w 34 przęsła.
Składanie ofert wyznaczono do 8 maja. Zamawiający przeanalizuje je pod kątem ceny (60 proc.) oraz długości zaoferowanej gwarancji (40 proc.). Na realizację zadania określono w zamówieniu 36 miesięcy. Zamówienie przewiduje waloryzację kwoty kontraktowej do 10 proc. wartości kwoty kontraktowej. Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Budowa mostu i nowej drogi ma zakończyć się w 2026 roku.
Inwestycja jest od wielu lat wyczekiwana przez mieszkańców Stalowej Woli, Pysznicy, Radomyśla nad Sanem i Zaklikowa. Usprawni kierowcom poruszanie się po regionie. To zadanie ma też kluczowe znaczenie w strategicznym uzupełnieniu już wybudowanych i budowanych nowych układów komunikacyjnych w Stalowej Woli i będzie stanowić nową bramę dla miasta do drogi szybkiego ruchu S74.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.