Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Powstaną trzy warianty połączenia S11 z A1 na węźle Piekary Śląskie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
13-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Katowice

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Powstaną trzy warianty połączenia S11 z A1 na węźle Piekary Śląskie
fot. GDDKiA Katowice
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Multiconsult z Warszawy. W ramach zawartego porozumienia o wartości 6,1 mln zł, projektanci opracują minimum trzy nowe warianty rozwiązań geometrycznych węzła Piekary Śląskie, który na Śląsku połączy S11 z A1.

Przy projektach wariantów powstaną również analizy przepustowość za pomocą mikrosymulacji ruchu, co pozwoli zweryfikować poprawność przyjętych rozwiązań. To tylko część prac związanych z opracowaniem elementów koncepcji programowej, która ma doprecyzować dotychczasowe rozwiązania projektowe i przedstawić rozwiązania dotyczące obsługi ruchu lokalnego.

Dokumentacja projektowa dla drogi S11 od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie powinna powstać w czasie nie dłuższym niż 15 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Będzie konieczna nowa decyzja środowiskowa?

Prace projektowe uwzględnią poprowadzenie S11 na odcinku od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie w wariancie II – niebieskim – który został wskazany jako preferowany we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Obejmą również analizy i prognozy ruchu z uwzględnieniem planowanych obwodnic Nakła Śląskiego i Świerklańca, a także wyników Generalnego Pomiaru Ruchu.

Wykonawca będzie musiał również uwzględnić przebudowę lub rozbudowę istniejącego węzła Piekary Śląskie, a także części drogi wojewódzkiej nr 911. Celem dokumentacji będzie przygotowanie pod kątem budowy dodatkowych jezdni po obu stronach S11 i budowy połączeń z drogami poprzecznymi krzyżującymi się z ekspresówką.

Dokumentacja projektowa ponadto obejmie budowę obiektów inżynierskich przepustów, urządzeń ochrony środowiska, oświetlenia, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowe oraz przebudowę i zabezpieczenie kolidującej infrastruktury niezwiązanej z drogą.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w związku ze szczegółową analizą geometryczną i analizą przepustowości węzła Piekary Śląskie, nie wyklucza konieczności uzyskania nowej decyzji środowiskowej. Będzie to związane z ewentualnymi zmianami projektowymi na węźle w stosunku do rozwiązań z etapu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Jeśli byłoby to konieczne, wykonawca będzie musiał opracować materiały do nowego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej oraz uzyskać ewentualną decyzję.

S11 na Śląsku

Celem drogi ekspresowej S11 jest natomiast połączenie Górnego Śląska z województwem wielkopolskim i m.in. Poznaniem, a także z całym Pomorzem Zachodnim. Docelowo, w 2031 roku, trasa liczyć będzie ponad 580 kilometrów, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina blisko 620 km. Wówczas pokonanie trasy od węzła Piekary Śląskie do Kołobrzegu samochodem osobowym powinna wynieść nieco ponad 5 godzin.

GDDKiA w ubiegłym roku złożyła wnioski o wydanie DŚU dla całej S11 w województwie śląskim. Trasa będzie przebiegać według wariantu opracowanego na etapie STEŚ – na węźle Piekary Śląskie połączy się z autostradą A1, DW911 i drogami lokalnymi.
Dokumentacja projektowa została podzielona na trzy odcinki:

  • od granicy woj. opolskiego i śląskiego do granicy powiatów tarnogórskiego i lublinieckiego,
  • od granicy powiatów tarnogórskiego i lublinieckiego do węzła Radzionków,
  • od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach, po analizie dokumentacji odcinka od granicy województwa opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór, wskazała, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie realizacja inwestycji według wariantu D. GDDKiA zaakceptowała tę argumentację, wyrażając zgodzę na przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla tego wariantu.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mirbud zaczyna rok z blisko 8 mld zł w portfelu zamówień

Biznes i przemysł

Mirbud zaczyna rok z blisko 8 mld zł w portfelu zamówień

Damian Kelman 13 lutego 2025

Startuje budowa najdłuższego odcinka S10 Bydgoszcz – Toruń

Drogi i autostrady

Wykonawca przebudowy DK-22 w Gnojewie wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca przebudowy DK-22 w Gnojewie wybrany

Damian Kelman 12 lutego 2025

Zobacz również:

S11 Kępno-A1. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Drogi i autostrady

S11 Kępno-A1. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Grzegorz Rekiel 11 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Mirbud zaczyna rok z blisko 8 mld zł w portfelu zamówień

Biznes i przemysł

Mirbud zaczyna rok z blisko 8 mld zł w portfelu zamówień

Damian Kelman 13 lutego 2025

Startuje budowa najdłuższego odcinka S10 Bydgoszcz – Toruń

Drogi i autostrady

Wykonawca przebudowy DK-22 w Gnojewie wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca przebudowy DK-22 w Gnojewie wybrany

Damian Kelman 12 lutego 2025

Zobacz również:

S11 Kępno-A1. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Drogi i autostrady

S11 Kępno-A1. GDDKiA ogłasza ważny przetarg

Grzegorz Rekiel 11 grudnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5