Rynek Infrastruktury
Pospawane zostały pęknięcia i uszkodzone elementy – te czynności kwotą 35 tys. zł wsparła firma Kruszgeo, której starostwo składa za to serdeczne podziękowania. Położona została nowa nakładka asfaltowa, jest to dobrej jakości masa bitumiczna. Na jezdni przed wjazdami na most zainstalowano tzw. spowalniacze. Aby kierowcy ograniczali prędkość, zwężona została też droga. Pojawiło się nowe oznakowanie.
Na wszystkie te prace wydano 200 tys. zł. – Roboty wykonywane były w ekspresowym tempie, aby jak najkrócej obowiązywał ruch wahadłowy i jak najmniejsze były uciążliwości dla kierowców – mówi Starosta Roman Łucarz. – Osiągnięty został główny cel, którym było wyeliminowanie drgań wskutek poruszania się samochodów z dużą prędkością po nierównej nawierzchni, co przyczyniało się do szybkiej dewastacji obiektu – dodaje.
Starostwo apeluje do kierowców o respektowanie oznakowania. – Wprowadzone przez nas rozwiązania to jedyna droga do tego, aby będący w kiepskim stanie technicznym most był czynny do czasu wybudowania nowego i mogły z niego korzystać również ciężarówki, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców – przekonuje Starosta. – Niestety, zaniedbano sprawę w ostatnich latach, ale jest jak jest i teraz trzeba uporać się z problemem – mówi.
Zgodnie z zaleceniami ekspertów stan techniczny mostu będzie na bieżąco monitorowany – co dwa tygodnie pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg w Tarnowie będą sprawdzać, czy nie dzieje się coś niepokojącego.
Wstępny kosztorys budowy łącznika wierzchosławickiego węzła autostrady z Mościcami oraz nowego mostu sporządzony ma być także jeszcze w tym roku. Będzie to największe przedsięwzięcie w historii powiatu tarnowskiego, na które trzeba będzie zgromadzić w granicach 100 mln zł. Po wybudowaniu nowego mostu w Ostrowie, dotychczasowa przeprawa przez Dunajec zostanie gruntownie wyremontowana i służyć będzie jako połączenie lokalne.