Energopol Szczecin i PRD Zwoleń prowadzą prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich i koncentrują się na robotach drogowych w najbliższym sąsiedztwie Zakładów Azotowych Puławy. Kierowcy z nowej, blisko 12-kilometrowej trasy łączącej Puławy z S17, skorzystają za rok, na przełomie kwietnia i maja.
Zrealizowano już większość nasypów i wykopów pod przyszłą drogę ekspresową łączącą węzeł Kurów Zachód na S17 z mostem na Wiśle w Puławach. Z każdym dniem przybywa kruszywa i warstw bitumicznych w konstrukcji jezdni. Kierowcy z nowej, blisko 12-kilometrowej trasy, skorzystają za rok na przełomie kwietnia i maja.
W trakcie prac ziemnych w nasypy wbudowano prawie pół miliona metrów sześciennych materiałów. Z wykopów wywieziono około 300 tys. m sześc. gruntu. Rozłożono już ok. 130 tys. m sześc. kruszywa na warstwy konstrukcji jezdni i ponad 70 tys. mkw. warstw bitumicznych. Zaawansowanie całości prac na budowie to ok. 40%, z czego w branży mostowej ok. 60% a drogowej ok. 30%.
Wykonawcy inwestycji, konsorcjum firm Energopol Szczecin i PRD Zwoleń (których oferta o wartości 233,08 mln zł została wybrana przez GDDKiA w grudniu 2014 roku), prowadzą prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich i koncentrują się na robotach drogowych w najbliższym sąsiedztwie Zakładów Azotowych Puławy. Z początkiem czerwca kierowców dojeżdżających do Azotów czeka zmiana organizacji ruchu. Zamknięty zostanie kolidujący z budową odcinek od skrzyżowania z DK12 w stronę Azotów. Ruch zostanie przełożony na docelową jezdnię obok torów pod wiaduktem. Będzie to pierwsza z zaplanowanych siedmiu zmian organizacji a w sierpniu kierowcy powinni skorzystać już z fragmentu przyszłej S12 i węzła Azoty co pozwoli przebudować most na Kurówce.
Wyświetl większą mapę
Mocno zaawansowana jest również budowa węzła Puławy Wschód. Na wiadukcie prowadzone są prace wykończeniowe, rosną najazdy na obiekt i ronda w ciągu drogi wojewódzkiej 824. Jeszcze w tym roku ruch zostanie przełożony na nowy obiekt podobnie jak na węźle Końskowola. Trwają prace przy przebudowie linii energetycznej najwyższego napięcia 220 kV, której słupy stoją na przebiegu drogi ekspresowej.