Przetarg na przebudowę drogi krajowej nr 22 pomiędzy Ostrowcem i Szwecją rozstrzygnięty. GDDKiA wybrała firmę Porr.
Propozycja złożona prze tego wykonawcę ma wartość 27,7 mln zł. Jest najtańsza spośród czterech złożonych i jednocześnie przekraczających budżet propozycji. Pozostali oferenci maja jeszcze czas na ewentualne złożenie odwołań od rozstrzygnięcia.
fot. GDDKiA
Odcinek przeznaczony do rozbudowy ma 2,9 km długości. Inwestor ma już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla tego zadania, co oznacza, że po podpisaniu umowy będzie można od razu przystąpić do podpisania umowy.
Wyświetl większą mapę
Na wykonanie robót przewidziano 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Oznacza to, że inwestycja powinna się zakończyć pod koniec 2026 roku.
Droga ma być całkowicie przebudowana na odcinku pomiędzy Ostrowcem a obwodnicą Szwecji. Droga zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń do 11,5 t/oś. Jezdnia po przebudowie ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 m wraz z obustronnymi opaskami po pół metra każda. Po wschodniej stronie drogi zaplanowano bitumiczną ścieżkę pieszo-rowerową, a na skrzyżowaniu z drogą powiatową do Głowaczewa wykonane zostaną lewoskręty. Wykonane zostaną także dodatkowe jezdnie zapewniające obsługę terenu przyległego do drogi oraz ekrany akustyczne. Powstaną nowe zatoki autobusowe.
To jeden z kilku odcinków DK-22, które zostaną przebudowane. W realizacji, na terenie woj. zachodniopomorskiego są trzy obwodnice w ciągu tej trasy: Szwecji, Rusinowa (wykonawcą obu jest Budimex, za inwestycje mają się zakończyć w 2027 r.) oraz Wałcza (za tę inwestycję odpowiada Porr, a finał spodziewany jest w 2028 r.), dodatkowo trwają przygotowania do budowy obwodnicy Człopy – wydana została decyzja środowiskowa, obecnie rozpatrywane są skargi.
fot. GDDKiA
W przygotowaniu są również odcinki szlakowe od granicy z województwem lubuskim do Wałcza z wyłączeniem obwodnicy Rusinowa o długości 30 km. Obecnie przygotowywane są projekty budowlane dla wykonanie pełnej przebudowy z dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś.