Partner serwisu
Drogi i autostrady

Porr podpisze umowę na budowę tunelu w Świnoujściu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RyenkInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Porr podpisze umowę na budowę tunelu w Świnoujściu
fot. GDDKiA
Konsorcjum, którego liderem jest firma Porr, zdecydowało się na podpisanie umowy na projekt i budowę tunelu w Świnoujściu. Oferent został wybrany po tym jak firma Astladi zrezygnowała z kontraktu. Wartość inwestycji to niemal 800 mln zł.

Zawirowania w przetargu

Oferta konsorcjum firm Porr, Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut i Energopolem Szczecin została uznana za najkorzystniejszą po tym, jak z podpisania umowy zrezygnowało konsorcjum włoskich firma Astaldi i Ghella, które oferowało niższą cenę za wykonanie prac (więcej o powodach tej sytuacji i całym przetargu pisaliśmy tutaj).

Propozycje tych wykonawców różnią się o ok. 66 mln zł. Kontrakt, który ma ostatecznie zostać podpisany będzie miał wartość 793,186 mln zł i będzie przewidywał realizację zadania w ciągu 48 miesięcy.

Wyczekany tunel

Cała sytuacja sprawiła , że na zawarcie umowy na tę wyczekana inwestycję mieszkańcy Świnoujścia muszą czekać dłużej. Jak podaje szczeciński oddział GDDKiA – przed podpisaniem umowy konsorcjum firm będzie zobowiązane do przedłożenia stosownych dokumentów w tym gwarancji należytego wykonania umowy.

Stała przeprawa w Świnoujściu ma połączyć wymienione wcześniej wyspy, które rozdziela rzeka Świna stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie gwarantują odpowiedniej przepustowości i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne.

Inwestycja obejmuje odcinek długości 3,4 km, w tym sam tunel będzie miał 1,44 km. Przewidziano jednorurowy tunel drążony o średnicy wewnętrznej 12 metrów. W tunelu ma zostać poprowadzona dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni zaplanowano galerię ewakuacyjną.

Na chiński kontrakt jeszcze poczekamy

Kiedy włoskie konsorcjum zrezygnowało z budowy tunelu w Świnoujściu nie było pewne, czy konsorcjum, na którego czele stoi Porr, również nie podejmie podobnej decyzji. Gdyby tak się stało to ostatnim wyborem zamawiającego byłoby konsorcjum China Harbour Engineering Company (Chiny) i Mosty Łódź (Polska), którego propozycja opiewa na 825,868 mln zł.

Ostatecznie na nowy kontrakt Generalnej Dyrekcji z wykonawcą z Dalekiego Wschodu jeszcze będziemy musieli poczekać. Szansa na podpisanie takiej umowy jest w przypadku budowy Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 i odcinka Zakopianki (więcej na temat chińskich wykonawców inwestycji drogowych pisaliśmy tutaj).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Drogi i autostrady

Ogromne zainteresowanie kierowców tunelem pod Świną

Mikołaj Kobryński 13 lipca 2023

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Miasto

Świnoujście: Osobliwy drogowskaz do tunelu

Mikołaj Kobryński 07 lipca 2023

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5