Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Porr i Unibep mogą ruszać z robotami na S19

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
28-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Porr i Unibep mogą ruszać z robotami na S19
fot. GDDKiA
Wojewoda podlaski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi ekspresowej S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód. Wykonawca będzie mógł rozpocząć roboty budowlane.

Zezwolenie dotyczy odcinka o długości ponad 10 km. Jego wykonawcą jest konsorcjum Porr i Unibep.

Umowa na wykonanie tego odcinka została zawarta w maju 2021 r. Jak tłumaczy GDDKiA, uzyskanie decyzji ZRID trwało dłużej niż pierwotnie zakładano, gdyż na etapie procedowania białostocki RDOŚ musiał się wyłączyć z udziału w postępowaniu, gdyż wystąpił konflikt interesów. Ponowną ocenę oddziaływania na środowisko zostało przekazane do RDOŚ w Lublinie, który uzgodnił warunki realizacji inwestycji pod koniec zeszłego roku.

Teraz inwestor zapowiada, że budowa ruszy jeszcze w marcu. Realizacja kontraktu będzie kosztowała 405,6 mln zł.

Odcinek Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód od strony północnej w rejonie miejscowości Krynice włącza się w istniejącą drogę krajową nr 65 Ełk – Białystok – w przyszłości w drogę S16 Knyszyn – Krynice. Od zachodu omija Białystok i po stronei południowej łączy się z funkcjonującą drogą ekspresową S8 na planowanym węźle Białystok Zachód.

W ramach zadania powstanie węzeł Białystok Zachód, który połączy drogi ekspresowe S19 i S8. Ta ostatnia w ramach budowy węzła zostanie przebudowana na odcinku ok. 1,9 km. Powstanie też 13 obiektów inżynierskich, w tym most nad rzekami Supraśl i Biała oraz wiadukt kolejowy nad torami Białystok – Ełk.

Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas. Będzie przystosowana do obciążeń 11,5 t/oś. O rodzaju nawierzchni zdecyduje wykonawca.

Odcinek będzie zrealizowany w latach 2024-2026.

Pierwotnie droga Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód miała być budowana w ramach dwóch pododcinków: Dobrzyniewo – Białystok Zachód oraz Krynice – Dobrzyniewo. Przetarg na pierwszy odcinek był ogłoszony w lutym 2020 r., ale z uwagi na przekroczenie cen został unieważniony. W kolejnym postępowaniu połączono go z planowanym pierwotnie do realizacji w późniejszym terminie odcinkiem Krynice – Dobrzyniewo.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5