Ośmiu projektantów jest gotowych pracować nad dokumentacją dla nowego wyjazdu ze stolicy w stronę Józefowa. Chodzi o trasę od węzła na Południowej Obwodnicy Warszawy na południe. Obecnie to jednojezdniowa, często zakorkowana droga, bez ścieżek rowerowych czy buspasów. W części warszawskiej stanowi ją Wał Miedzeszyński a dalej ul. Nadwiślańska w Józefowie.
Inwestycję w ciągu DW-801 – z uwagi na położenie na styku miasta stołecznego i gminy Józefów – będą wspólnie realizować Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich i Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
W połowie września ruszył przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji programowej wraz z decyzją środowiskową. Właśnie otwarto oferty.
Jest osiem propozycji. Najtańszy jest Promost Consulting – 1,609 mln zł. Kolejne propozycje to: Arkas – Projekt – 2,434 mln zł, Eco5Tech – 3,403 mln zł, konsorcjum na czele ze spółką MP – 3,444 mln zł i Value Engineering – 3,628 mln zł. Te propozycje zmieściły się w budżecie zaplanowanym przez inwestorów wynoszącym 3,8 mln zł.
Poza ta kwotą są oferty złożone przez Highway – 4,231 mln zł, konsorcjum na czele z firmą Infra – 4,292 mln zł oraz Multiconsult Polska – 6,715 mln zł.
Zamawiana dokumentacja ma objąć odcinek DW-801 pomiędzy węzłem na S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy (okolice ul. Czarnuszki) a skrzyżowaniem z DW-721, tj. ul. Wyszyńskiego w Józefowie.
Wyświetl większą mapę
Celem jest opracowanie nowego przebiegu drogi o długości ok. 5 km, w tym ok. 1,2 km na terenie Warszawy (ul. Wał Miedzeszyński) oraz ok. 3,8 km na terenie gminy Józefów (ul. Nadwiślańska).
Zadaniem poszukiwanego projektanta będzie przygotowanie minimum 5 wariantów przebiegu drogi, w tym wariantu bezinwestycyjnego służącego jako punkt odniesienia dla pozostałych. W przypadku dwóch wariantów ma być brany pod uwagę nowy przebieg trasy jako dwujezdniowej drogi klasy GP po dwa pasy ruchu z wyznaczonymi buspasami albo jako wyznaczonymi pasami na jezdni albo jako dodatkowego pasa jezdni głównej.
Kolejne warianty mają analizować rozbudowę drogi w dotychczasowym śladzie z ewentualnym uwzględnieniem buspasów oraz wariant autorski projektanta. We wszystkich wariantach uwzględniona ma być obustronna droga dla pieszych i rowerzystów przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach.
Dokumentacja ma powstać w ciągu dwóch lat od zawarcia umowy z projektantem.