Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich otworzył oferty w przetargu dotyczącym rozbudowy 22-kilometrowego fragmentu drogi wojewódzkiej nr 102 pomiędzy Trzebiatowem a Kołobrzegiem. Najtańszą ofertę złożył Budimex. Realizacją zamówienia zainteresowanych jest również pięć innych podmiotów. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie zamawiającego.
Na początku kwietnia Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 102, o czym informowaliśmy wówczas na łamach “Rynku Infrastruktury”. Przypomnijmy, że DW nr 102 to jedna z najważniejszych tras w północno-zachodniej części regionu. Łączy Międzyzdroje z rondem w rejonie miejscowości Rościęcino, gdzie łączy się z drogą wojewódzką nr 162, zapewniając tym samym połączenie z węzłem Kołobrzeg Zachód na drodze ekspresowej S6. Obecnie stan techniczny wysoce uczęszczanej w sezonie letnim drogi na wielu odcinkach przedstawia się nie najlepiej. Występują liczne uszkodzenia nawierzchni, brakuje również infrastruktury dla rowerzystów, co ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
W ramach inwestycji objętej wspomnianym postępowaniem przetargowym prace mają zostać zrealizowane na dwóch odcinkach. W Trzebiatowie przewidziano remont nawierzchni bitumicznej na liczącym nieco ponad pół kilometra odcinku pomiędzy Rondem Niepodległości a przejazdem kolejowym w ciągu ulicy Kołobrzeskiej. Od rzeczonego przejazdu kolejowego do przepustu w 89,2 kilometrze trasy DW nr 102 zostanie rozbudowana. To fragment o łącznej długości na poziomie blisko 22 kilometrów, łączący wschodnie przedmieścia Trzebiatowa z rejonem wspomnianego wcześniej skrzyżowania z DW nr 162.
W dniu 5 czerwca zamawiający dokonał otwarcia ofert. Miało ono nastąpić wcześniej – pierwotny termin określono na 9 maja. W międzyczasie kilkakrotnie doszło do zmiany specyfikacji warunków zamówienia. Oferty złożyło sześć podmiotów. Wszystkie mieszczą się w budżecie zamawiającego, który oszacował koszt inwestycji na ok. 170 mln zł. Najtańszą ofertę złożył Budimex, oczekujący za realizację inwestycji niespełna 113 mln zł. Druga najtańsza oferta została złożona przez konsorcjum Mirbudu i Kobylarni, które wyceniło ją na niecałe 123 mln zł. Nieco droższe są oferty złożone przez Strabag (blisko 125 mln zł) oraz Mostostal Warszawa (nieco ponad 128 mln zł). Dużo droższą ofertę złożył PORR, który oczekuje ponad 138 mln zł. Najdroższa jest oferta konsorcjum trzech spółek z siedzibą na Pomorzu Zachodnim – PRD Nowogard, INTOP Skarbimierzyce i MAZUR Specjalistycznego Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych. Została ona wyceniona na blisko 147 mln zł.
Faworytem w przetargu wydaje się zatem Budimex. Głównym kryterium oceny ofert jest bowiem cena. Z tego tytułu oferenci mogą uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział wprawdzie dwa kryteria pozacenowe – maksymalnie 24% punktów będzie można uzyskać za dodatkowy okres gwarancji, natomiast z tytułu doświadczenia kierownika budowy do 16% punktów. W większości przetargów potencjalni wykonawcy uzyskują jednak maksymalną liczbę punktów w ramach kryteriów pozacenowych, dlatego o udzieleniu zamówienia przesądza cena. Zamawiający w protokole z otwarcia ofert poinformował jedynie o cenach poszczególnych ofert. Wyłoniony wykonawca będzie miał na realizację inwestycji około 2 lata.