Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 211 z linią kolejową Kartuzy – Lębork w Sierakowicach nie zapewnia odpowiedniej widoczności, a przez to uniemożliwia prowadzenie ruchu w obu kierunkach. To ma się zmienić. Są oferty na projekt przebudowy skrzyżowania, tyle że drogie.
Zamówienie obejmuje projekt przebudowy krętego odcinka drogi wojewódzkiej nr 211 z linia kolejową nr 229. Zlokalizowany na przecięciu szlaków kolejowego i drogowego zabytkowy wiadukt ma ograniczone światło pionowe i poziome. Wymusza to konieczność zawężenia jezdni i prowadzenia ruchu wahadłowo. Dodatkowo przed obiektem znajduje się skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1914G.
Wyświetl większą mapę>
Skrzyżowanie dróg oraz drogi z linią kolejową wymaga przebudowy. W sprawie realizacji tego zadania jeszcze jesienią ub. roku porozumiały się samorząd województwa z samorządem powiatowym i gminnym. Wspólnie mają ponieść koszt opracowania dokumentacji projektowej dla przebudowy tego istotnego skrzyżowania na wjeździe do Sierakowa od strony Kartuz.
Przetarg ogłosił Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Ma już oferty. Przy budżecie wynoszącym 600 tys. zł najtańsza propozycja kosztuje 861,7 tys. zł (Value Engineering), kolejna 939,6 mln zł (Pracownia Projektowa MID z Gdańska), a najdroższa 1,2 mln zł (Arkas Projekt). W sumie wpłynęło 5 ofert.
Zadaniem projektanta ma być opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej, wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji w tym ZRID-u. Decyzje ZRID mają być wydane oddzielnie dla zakresu w granicach nieruchomości linii kolejowej nr 229 oraz poza jej granicami. W tym pierwszym przypadku dokumentacja ma być przekazana spółce PKP PLK, która wybudowałaby wiadukt w ramach modernizacji linii kolejowej.
Nowy wiadukt ma powstać w innym niż obecnie miejscu. Dotychczasowy obiekt, zostanie jednak zachowany i prawdopodobnie będzie przeznaczony dla ruchu pieszych i rowerzystów. Rozważane jest w związku z tym zasypanie przejścia pod torami, z którego piesi i rowerzyści korzystają obecnie.