Rynek Infrastruktury
To najdłuższy most typu extra dosed w Europie i jeden z najdłuższych na świecie. Obecnie trwa montaż pierwszych want do pylonów, co jest znaczącym momentem w czasie budowy.
Po wykonaniu wszystkich want i ich obciążeniu będzie można przystąpić do demontażu tymczasowych podpór oraz prac wykończeniowych na moście. Zakończenie prac na obiekcie i oddanie go do ruchu – uwzględniając warunki zimowe – przewidziano na połowę 2013 r.
Inwestycja obejmuje budowę przeprawy mostowej przez rzekę Wisłę na nowym przebiegu drogi krajowej nr 90 wraz z dojazdami koło Kwidzyna. Nowa trasa połączy Powiśle z Kociewiem łącząc drogi krajowe nr 55 i 91. Przeprawa ma szczególne znaczenie dla rozwoju Kwidzyna.
W ramach inwestycji oprócz spektakularnego mostu przez Wisłę powstają m. in. estakady dojazdowe na międzywalu, mosty na Liwie i Strudze Młyńskiej oraz przepusty i przejścia dla zwierząt. Łącznie nowa droga będzie miała prawie 12 km długości. Koszt inwestycji wynosi około 362 mln zł.