Rynek Infrastruktury
Jak mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA w Gdańsku, obwodnica miałaby zostać przesunięta bliżej Banina na około 5-kilometrowym odcinku. – Rozważny obecnie wariant czerwony obwodnicy w dużym stopniu zakłóci funkcjonowanie dużych firm. Obwodnica przebiega przez teren jednej z firm, a w przypadku drugiej zabiera jej szansę na planowaną rozbudowę i rozwój – tłumaczy rzecznik.
Aby chronić interesu firm, GDDKiA chce przesunąć drogę bardziej na zachód bliżej Banina. Ta korekta mieści się w granicach przebiegu wskazywanego na etapie studium korytarzowego, gdy mieszkańcy Banina protestowali przeciwko lokalizacji trasy blisko wsi.
Obecnie projekt obwodnicy czeka na decyzję Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA w Warszawie. GDDKiA chce spotkać się z mieszkańcami w sprawie nowych propozycji. Prawdopodobnie spotkanie odbędzie się w połowie stycznia.
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta ma być drogą ekspresową rozpoczynającą się na węźle Chwaszczyno, gdzie zyska połączenie z drogą wojewódzką nr 281 Wejherowo – Gdańsk oraz drogą ekspresową S6 Lębork – Wielki Kack. Następnie trasa omija Chwaszczyno po części wschodniej do węzła Miszewo. Przez pozostałą część gminy Żukowo trasa pobiegnie niemal równolegle do DK-20, a w węźle Żukowo połączy się z obwodnicą Żukowa.
Po zatwierdzeniu ostatecznego wariantu OMT przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA, ruszy procedura uzyskania decyzji środowiskowej. Na tym etapie będą odbywać się spotkania konsultacyjne z mieszkańcami. Kolejne lata zajmie projektowanie obwodnicy.