Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otrzymał 9 ofert w przetargu na przetarg i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim. Do realizacji fragmentu od miejscowości Szemud do węzła Gdynia Wielki Kack zgłosiły się takie firmy jak m.in. Budimex, Strabag, Metrostav czy Polaqua.
Budżet, jaki GDDKiA chce przeznaczyć na tę inwestycję, wynosi 852,873 mln zł. Oznacza to, że cztery z dziewięciu złożonych ofert mieszczą się w tej kwocie. Są to propozycje od firm: Polaqua (817,110 mln zł) oraz Metrostav Polska (818,465 mln zł), a także konsorcjów Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (827,686 mln zł) oraz PBDiM Kobylarnia i Mirbud (844,881 mln zł).
Pozostali oferenci to firmy Budimex (853,763 mln zł), Ids–Bud (945,870 mln zł) oraz Intercor (1,070 mld zł) i konsorcja: Societá Italiana per Condotte d’Acqua, Inso Sistemi per le Infrastrutture Sociali, NDI i NDI SA (860,955 mln zł) oraz Porr Polska Infrastructure i Porr Bau GmbH (888,986 mln zł).
Podczas oceny zamawiający będzie brał pod uwagę takie kryteria jak cena (90%), gwarancja jakości (5%) oraz termin realizacji (5%), przy czym do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Jednak, z uwagi na to, że wszyscy oferenci zaproponowali termin realizacji równy 34 miesiące, a okres gwarancji równy 10 lat, liczyć będzie się tylko cena.
Inwestycja jest prowadzona w systemie „projektuj i buduj” więc wykonawca, który zostanie wybrany w przetargu, będzie zobowiązany do opracowania projektu trasy, uzyskania pozwolenia na budowę, budowy infrastruktury i otrzymania pozwolenia na budowę.
Zadanie polega na budowie odcinka trasy ekspresowej S6 od miejscowości Szemud do węzła Gdynia Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta. Droga liczy 22,8 km długości. Zadanie, poza budową jezdni, obejmuje m.in. realizację trzech węzłów drogowych: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno”, „Gdynia Dąbrowa”, oraz przebudowa węzła „Gdynia Wielki Kack”.