Partner serwisu
Drogi i autostrady

Południowa Obwodnica Warszawy powstaje zgodnie z harmonogramem [ZDJĘCIA]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

Obecnie zaawansowanie finansowe kontraktu, dotyczącego budowy Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński to obecnie ok. 25%. Jak zaznacza wykonawca – prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Według planów drogą mamy pojechać w sierpniu 2020 roku.

Roboty zgodnie z planem

– Na całej budowie prace idą zgodnie z harmonogramem. Obecnie obserwujemy mobilizację wykonawców po zimie i ewentualnie tam gdzie widzimy niedociągnięcia to je wskazujemy. W tej chwili na wszystkich odcinkach postęp robót jest adekwatny do czasu jaki upłynął od terminu wydania ostatniej decyzji administracyjnych – mówi Tomasz Kwieciński, zastępca dyrektora warszawskiego oddziału GDDKiA ds. inwestycji.

Firmy budujące Południową Obwodnicę Warszawy są w dobrej sytuacji z uwagi na lekką zimę, która w dużym stopniu umożliwiła prowadzenie prac w okresie od 15 grudnia do 15 marca, czyli w czasie, w który jest wyłączony z liczonego okresu realizacji kontraktu.

Jedyne problemy pojawiły się na Ursynowie. Dotyczyły one usunięcia z miejsca, w którym planowane były prace Bazarku na Dołku. Sprawa rozwiązała się ponad rok później niż zakładano. Jednak, jak podaje GDDKiA – ta część przedsięwzięcia, czyli odcinek od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa nie jest obecnie zagrożony pod względem terminu oddania do użytku.

Innowacyjna metoda

Droga, która ominie Warszawę od południa zawiera dużo ciekawych obiektów inżynierskich. Pobiegnie w jej ciągu m.in. ponad 2-kilometrowy tunel oraz most przez Wisłę wraz z ok. 1-kilometrową estakadą.

W przypadku drugiego z tych elementów wykorzystano Mobilny System Dźwigowy Konstrukcji Hydraulicznej, który jest porównywany do ogromnego pająka, który „tka” betonową infrastrukturę. Maszyna jest ogromna. Przybyła ona do Polski drogą morską w ok. 30 kontenerach. Po jej dostarczeniu konieczne było złożenie jej. Dopiero później można było ją uruchomić i rozpocząć prace.

– Metoda wykorzystywana do budowy S2 od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński jest w 100% pomysłem wykonawcy. Było to możliwe, z uwagi na to, że inwestycja jest realizowana w formule „projektuj i buduj”. W tej sytuacji wykonawca miał możliwość zdecydowania, która metoda jest najbardziej efektywna ekonomicznie i czasowo – informuje Tomasz Kwieciński.

Odcinek S2 jest jednym z pierwszych w Polsce, który powstanie w ten sposób. Jak podaje GDDKiA – w podobny sposób budowany jest obecnie most na Wiśle w ciągu S7.

POW

Inwestycja dotycząca budowy Południowej Obwodnicy warszawy w ciągu S2 została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy to droga o długości ok. 4,6 km od w. Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła) powierzona firmie Astaldi (wartość 1,222 mld zł). Drugi to trasa licząca 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Ten fragment powierzono Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt i PBDiM (wartość 757,643 mln zł). Trzecia część to droga o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła). Realizuje go firma Warbud (wartość 561,660 mln zł).Jak podaje wykonawca zaawansowanie finansowe kontraktu to obecnie ok. 25%.

Wyświetl większą mapę
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5