Rynek Infrastruktury
Podróżujący z zachodu autostradą A2 lub ekspresową ósemką z Bemowa czy Bielan, na węźle Konotopa wjeżdżają na trasę główną, gdzie mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.
Nowa trasa pozwoli na sprawniejszą komunikację z rejonami południowych dzielnic stolicy. Kierowcy jadący poza godzinami szczytu z Bielan dojadą na Mokotów w niewiele ponad kwadrans a z Pruszkowa w około 20 min.
Wprowadzone tymczasowe rozwiązania techniczne na węźle Puławska, do czasu realizacji ostatniego odcinka POW od węzła Puławska do węzła Lubelska, pozwolą na zminimalizowanie utrudnień dla kierowców a także umożliwią maksymalne wykorzystanie wszystkich zrealizowanych obiektów w węźle (podobne rozwiązanie zostało wprowadzone na S8 węzeł Warszawa-Zachód – z DK-2 ul. Połczyńska jako tymczasowa organizacja przez otwarciem autostrady A2).
Prawie dwa tygodnie temu, 6 września GDDKiA otworzyła odcinek POW o długości 10 km od alei Krakowskiej do lotniska Chopina i węzła Marynarska. W skład uruchomionego odcinka wchodzą fragmenty dróg ekspresowych: S2 od węzła Krakowska do węzła Warszawa Południe (Lotnisko) oraz S79 (Trasa N-S) od węzła Warszawa Południe (Lotnisko) do węzła Marynarska, z dodatkowymi zjazdami na wysokości lotniska Chopina.
Ostatni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska a Lubelska jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej w formie koncepcji programowej, będącej uszczegółowieniem zapisów z decyzji środowiskowej. Zadanie przewidziane jest do realizacji po zapewnieniu środków finansowych.
Zanim kierowcy doczekają się tunelu pod Ursynowem, który powstanie w ramach kolejnego etapu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, nie powinno dojść do paraliżu komunikacyjnego na ulicy Puławskiej, która już teraz jest bardzo ruchliwą trasą.
– Nie będzie kataklizmu. W relacjach północ – południe nic albo niewiele się zmieni. Nastąpi za to poprawa w relacjach obwodowych – mówił na początki września portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Jan Jakiel, prezes stowarzyszenia SISKOM i dodał, że na otwarciu POW skorzystają mieszkańcy Ursynowa jadący na północ stolicy. Jednak dopóki nie powstanie kolejny odcinek POW prowadzący na drugą stronę Wisły, wraz z tunelem, nie ud się w pełni wykorzystać potencjału otwartych odcinków obejścia Warszawy.