Rynek Infrastruktury
Na powstanie w Polsce zakładu do produkcji wielkogabarytowych elementów stalowych przyszłego tunelu nie ma szans, jednak nasze firmy mogą być znaczącymi podwykonawcami tej inwestycji. Aby stanowić skuteczną konkurencję, muszą jednak połączyć swoje siły.
Deklarację współpracy i poparcia podmiotów zaangażowanych w realizację projektu Femern Sound Baelt podpisały w marcu 2011 roku zainteresowane firmy i instytucje. Liderem został Patryk Michalak, prezes zarządców Stoczni Gdynia i Stoczni Gryfia w Szczecinie.
Ostatnio pojawiły się pogłoski, że w Szczecinie zaczyna się tworzyć konkurencja dla porozumienia zawartego w Gdańsku. Stocznia w Szczecinie zamierza, według nieoficjalnych doniesień, kooperować z innymi podmiotami w staraniach o udział w budowie tunelu Dania – Niemcy.
Duńczycy zadecydowali jednak, że zakład prefabrykacji elementów tunelu powstanie w Ronneby w Danii. Polacy zaproponowali trzy miejsca na taki zakład: Stocznia Gryfia w Szczecinie, Stocznia Marynarki Wojennej w Gdynioraz zaplecze DCT w Gdańsku.
Na przełomie września i października ma być przedstawiona koncepcja przetargu na realizację dostaw elementów dla tunelu. W przyszłym roku rozpocznie się prekwalifikacja w postępowaniu przetargowym.