fot. GDDKiAWarianty przebiegu obwodnicy Olsztyna i Dywit
O ponowne rozważanie wariantu północno-wschodniego ws. budowy północnej obwodnicy Olsztyna apeluje posłanka Paulina Matysiak.
Północna obwodnica Olsztyna i Dywit jest w fazie projektowania. Posłanka Paulina Matysiak zauważyła, że do wyboru było kilka wariantów w dwóch korytarzach: wschodnim i zachodnim. – Wschodni korytarz połączyłby najwięcej miejscowości, dzięki poprowadzeniu blisko strefy przemysłowej wpłynąłby na rozwój gospodarczy Olsztyna, a także odciążyłby ruch z zatłoczonych północnych dzielnic miasta, co w przyszłości pozwoliłoby na remont wiaduktu nad linią kolejową. Zachodni korytarz przewiduje natomiast ogromną ingerencję w cenne przyrodniczo lasy okalające Olsztyn oraz w dolinę i rozlewiska Łyny. Zaproponowany został w pewnym oddaleniu od podmiejskich miejscowości, co z pewnością nie wpłynie na zmniejszenie ruchu tranzytowego na ulicach Olsztyna – tłumaczy Matysiak.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała o realizacji wariantu zachodniego. – Stało się wbrew oczekiwaniom lokalnego samorządu, który jednoznacznie opowiadał się za wariantem wschodnim. Podobnie jak sami mieszkańcy Olsztyna i Dywit – oceniła Matysiak.
„Gazeta Olsztyńska” informowała niedawno, że Dywity optują już tylko za jednym wariantem północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit, odrzucając pozostałe. – Wariant O1 (tj. niebieski) jest wariantem optymalnym oraz najkorzystniejszym z uwagi na fakt, że przebiega poza terenami zwartej zabudowy mieszkaniowej - przez tereny rolne i leśne – podkreśla w piśmie do GDDKiA wójt gminy Dywity Daniel Zadworny, cytowany orzez „Gazetę Olsztyńską”.
Posłanka Matysiak apeluje o ponowne rozważanie budowy wariantu północno-wschodniego. Napisała w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury, który jeszcze nie odniósł się do pomysłu.
Przypomnijmy, że wyniki pomiarów natężenia ruchu w województwie warmińsko-mazurskim pokazują, że na odcinku Olsztyn-Dywity przejeżdża średnio kilkadziesiąt tysięcy pojazdów na dobę. Na al. Wojska Polskiego systemy sterowania ruchem w Olsztynie zarejestrowały 36,8 tys. pojazdów, co znacznie przewyższa średnią przyjętą dla województwa, czyli 7 560 pojazdów na dobę.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.