Police prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy miasta. W zależności od przyjętego wariantu, nowy trakt ma mieć około 7 km długości i dowiązać się do planowanej w przyszłości zachodniej obwodnicy Szczecina. Droga pozwoli ominąć Przęsocin i część Polic.
Inwestycja zlokalizowana będzie po południowej stronie Polic i otoczy miasto z zachodu na wschód. Każdy z zaprojektowanych wariantów rozpoczyna się na ulicy Tanowskiej tymczasowym skrzyżowaniem typu rondo. W tym miejscu projektowane jest również w przyszłości skrzyżowanie typu rondo w ramach projektu "Zachodniej Obwodnicy Szczecina" (ZOS). Obwodnicę Polic zaplanowano do ul. Nadbrzeżnej.
Właśnie otwarto oferty w przetargu. Zgłosiło się trzech wykonawców, którzy zmieścili się w zaplanowanym budżecie w wysokości 250 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag na kwotę 116,5 mln zł. Kolejno swoje oferty złożyli Budimex (143,7 mln zł) oraz konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (126,3 mln zł). Wszyscy zaoferowali 60 miesięcy gwarancji. Wybór wykonawcy nastąpi po analizie ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.). Na opracowanie dokumentacji i budowę drogi przyjęto 60 miesięcy.
Zadanie ogłoszono w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Jak przyznaje zamawiający, opracowano wiele wariantów przebiegu obwodnicy Polic. Każdy z nich poddany był konsultacjom społecznym, co po kilkumiesięcznych pracach studialnych zaowocowało opracowaniem wariantów kompromisowych w zakresie minimalizacji protestów społecznych jak i ograniczenia do minimum negatywnego oddziaływania nowej drogi na środowisko. Kosztem wydłużenia obwodnicy przyjęto jej przebieg zbliżony do istniejących linii wysokiego napięcia, prowadząc ją przez obszar częściowo zdegradowany środowiskowo i w maksymalnym oddaleniu od istniejącej zabudowy. Tak powstał wariant tzw. „biały” na odcinku od ul. Tanowskiej do Nabrzeżnej. Projektowana trasa ma ok. 7,0 km długości.
Pierwszy odcinek drogi – A-B-C – od ul. Tanowskiej do ul. Przęsocińskiej ma być drogą jednojezdniową z dwoma pasami ruchu. Nowa droga ma zostać dostosowana do prędkości 90 km/h i klasy GP. Z kolei odcinek C-D w śladzie istniejącej drogi powiatowej 3914Z, czyli ulicy Przęsącińskiej ma zostać dostosowany do prędkości 80 km/h oraz klasy drogi Z. Ostatni odcinek D-E od ul. Przęsocińskiej do ul. Nadbrzeżnej również będzie drogą klasy Z, która ma zostać przystosowana do prędkości 80 km/h. W dalszym ciągu będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.
Budowa obwodnicy Polic otrzymała dofinansowanie w ramach Polskiego Ładu. To jedna z najwyższych w kraju dotacji sięgająca aż 245 mln zł. Nowa droga ułatwi dojazd do Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police i nowej fabryki Polimery Police, a także zwiększy bezpieczeństwo dostaw surowców do Polic oraz transport gotowych produktów z Polic, z ominięciem Szczecina, gdy powstanie zachodnia obwodnica tego miasta.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.