Firma, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków zrezygnowała z udziału w postepowaniu. Z informacji podanych przez małopolski oddział GDDKiA – powodem miał być wzrost kosztów nabycia towarów i usług.
Polaqua rezygnuje, Salini chce wrócić do gry
Polaqua zdecydowała, że nie przedłoży nowego wadium w postępowaniu przetargowym, co wiąże się z rezygnacją z udziału w postepowaniu. Był to oferent, którego propozycja miała aktualnie status najkorzystniejszej według GDDKiA.
W tej sytuacji zamawiający musi wybrać kolejnego wykonawcę z listy. Sytuacja jest jednak bardziej skomplikowana. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej złożyła firma Salini Impregilo. Propozycja tego podmiotu została odrzucona przez GDDKiA, mimo ceny niższej od tej, którą zaoferowała Polaqua.
Jak informuje Generalna Dyrekcja – w piątek 20 lipca odbyło się posiedzenie KIO w tej sprawie i następne posiedzenie wyznaczono na 7 sierpnia 2018 roku. Dopiero jak będzie wyrok KIO z uzasadnieniem będzie można podejmować dalsze działania przetargowe.
Długa droga do wyboru oferty
W ramach tego przetargu były już odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Włoska firma Impresa Pizzarotti odwołała się do KIO od decyzji GDDKiA Oddziału w Krakowie w sprawie odtajnienia wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny, które firma chciała utajnić i to odwołanie zostało oddalone. Następne odwołanie firma Impresa Pizzarotti złożyła po wyborze najkorzystniejszej oferty, za którą uznano ofertę firmy Salini Impregilo. KIO uwzględniła to odwołanie i w wyroku z 19 kwietnia br. nakazała ponowne badanie oferty firmy Impresa Pizzarotti pod kątem rażąco niskiej ceny. Firma Impresa Pizzarotti nie złożyła wyjaśnień w terminie, w związku z tym jej oferta została odrzucona.
W trakcie badania ofert pojawiły się nowe okoliczności dotyczące firmy Salini. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 17 maja br. odstąpił od umowy z Konsorcjum Salini, na projekt i budowę S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Południe, na odcinku węzeł Marki ( bez węzła) – węzeł Kobyłka z winy wykonawcy. Przepisy prawa przewidują możliwość wykluczenia takiego wykonawcy z innego przetargu.
W tej sytuacji krakowski oddział GDDKiA 26 czerwca br. wybrał nową, najkorzystniejszą ofertę w tym przetargu. Tym razem była to propozycja spółki Polaqua.
S7 na północ od Krakowa
Inwestycja dotyczy projektu i budowy drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego – Kraków, dla odcinka III węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem drogi do węzła Kraków Nowa Huta), o długości ok. 18,3 km.