Po raz kolejny Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła odwołania od rozstrzygnięcia przetargu w sprawie wyboru wykonawcy dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno- środowiskowego dla przedłużenia drogi ekspresowej S8 w centrum kraju. Najkorzystniejszy zostaje wybierany trzykrotnie Transprojekt Gdański.
Chodzi o trasę, która w przyszłości skróci podróże między Wrocławiem i Warszawą. W ramach inwestycji, dla której najpierw trzeba wykonać dokumentację projektową planowana jest budowa ok. 60 km drogi ekspresowej. Nowa trasa połączy węzły Łódź Południe i Kozenin.
Przetarg na to zadanie ruszył w marcu a pod koniec kwietnia poznaliśmy (po raz pierwszy) najkorzystniejszą ofertę. Spośród pięciu propozycji GDDKiA wybrała Transprojekt Gdański, który złożył ofertę wartą 39,237 mln zł (druga pod względem ceny; punktowane było także m.in. doświadczenie wykonawcy).
Od rozstrzygnięcia do Krajowej Izby Odwoławczej skutecznie odwołał się Multiconsult Polska, którego oferta warta 39,865 mln zł (trzecia pod względem ceny) została odrzucona. KIO nakazała unieważnić rozstrzygnięcie i jeszcze raz przeanalizować złożone propozycje.
W drugim rozstrzygnięciu inwestor znów wybrał Transprojekt Gdański i odrzucił Multiconsult, który jeszcze raz złożył odwołanie i jeszcze raz wygrał przed KIO.
W połowie października GDDKiA jeszcze raz rozstrzygnęła przetarg, po raz trzeci wskazując na Transprojekt Gdański. Zarówno Transprojekt Gdański, jak i Multiconsult (tym razem oferta nie została odrzucona), odwołały się do KIO.
W piątek KIO wydała wyrok w obu sprawach oddalając oba odwołania. Oznacza to, że wybór oferty Transprojektu pozostaje ważny, choć wyrok KIO może być jeszcze zaskarżony do sądu.
Zadaniem projektanta, z którym GDDKiA ostatecznie podpisze umowę, będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla budowy łącznika drogi ekspresowej S8 od węzła Łódź Południe gdzie spotykają się autostrada A1 oraz S8 do węzła Kozenin na styku S12 i S74. To będzie zupełnie nowy odcinek drogi ekspresowej w centrum kraju.
Po jego wybudowaniu powstanie nowe połączenie między Dolnym Śląskiem a Warszawą, które będzie alternatywą dla trasy S8 – A1 – A2. Dzięki połączeniu z S12 i S74 nowa trasa ułatwi także dojazd w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego.
Planowana trasa ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.