Po roku prac przy budowie mostu przez San w Stalowej Woli prawie gotowe są już wszystkie podpory obiektu – poinformował inwestor, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Powstający obiekt będzie najdłuższym mostem w ciągu dróg wojewódzkich na Podkarpaciu.
Most, który powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 855 będzie miał 1,76 km długości. Jego wykonawcą jest Strabag, z którym umowę podpisano we wrześniu ub. roku.
„Po roku intensywnych prac na budowie, kończy się ważny etap – gotowe będą wszystkie podpory budowli” – poinformował Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Konstrukcja mostu będzie się składała z czterech części: estakady północnej, estakady dojazdowej, mostu głównego i estakady południowej. Część główna mostu będzie miała konstrukcję wantową z dwoma pylonami i zostanie wykonana w technologii extradosed. Łączy ona systemy mostu podwieszanego wantowego i belkowego sprężonego kablobetonowego. Jej charakterystycznym elementem są niskie pylony.
Obecnie na budowie rozpoczyna się etap wykonywania pomostu estakad oraz mostu przez rzekę. Wykonawca będzie wykorzystywał technologię MSS, w której kolejne elementy ustroju nośnego są nasuwane przy pomocy hydraulicznych siłowników. – W chwili obecnej MSS już działa i z powodzeniem realizuje swoje zadanie umożliwiając zabetonowanie pierwszego segmentu przeprawy – informuje PZDW.
Na budowie, zgodnie z zapewnieniem wykonawcy, ma być zastosowana niskoemisyjna stal konstrukcyjna. Strabag będzie także prowadził monitoring tempo zmian właściwości betonu w konstrukcji, a do zarządzania i nadzoru nad budową wykorzystuje metodologię BIM.
Wraz z mostem powstanie nowy odcinek drogi nr 855. Jego długość wyniesie 4,65 km zaczynając od ronda w ciągu DW-855 na północ od miejscowości Brandwica kończąc na rondzie przy drodze krajowej nr 77 przy galerii handlowej w Stalowej Woli.
Przed mostem droga zostanie poprowadzona w nasypie oraz na wiaduktach nad istniejącymi drogami publicznymi. Most będzie się zaczynał od walów przeciwpowodziowych, przekroczy rzeki San oraz Bukowa, a także teren międzywala. Za mostem trasa zostanie poprowadzona w nasypie.
W ramach inwestycji powstaną 3 wiadukty drogowe, ścieżki pieszo-rowerowe, chodniki przejścia dla zwierząt i oświetlenie. Przebudowany zostanie także wał przeciwpowodziowy.
Wszystkie prace będą kosztować ok. 380 mln zł i powinny się zakończyć do jesieni 2026 roku.
W połowie listopada na budowie mostu, inicjatorzy przedsięwzięcia, przedstawiciele samorządu i wykonawcy podpisali akt erekcyjny, który zostanie wmurowany w pylon mostu głównego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.