Rynek Infrastruktury
Przedmiotowa inwestycja została dofinansowana ze środków unijnych, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
Całkowita wartość projektu wynosi około 25 mln zł, natomiast wartość dofinansowania projektu nie więcej niż 24,300 mln zł. Okres rzeczowej realizacji projektu trwa od dnia podpisania umowy, czyli 28 stycznia 2013 roku do 15 grudnia 2014 roku. Wykonawcą robót wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego jest firma Strabag.
W chwili obecnej trwają prace związane w budową mostu tymczasowego, po którym będzie odbywał się ruch na czas przebudowy mostu stałego. Ruch pieszy oraz pojazdów o masie całkowitej do 10 t będzie odbywał się po moście tymczasowym, natomiast pojazdy o masie całkowitej powyżej 10 t zostaną skierowane na drogi objazdowe.
Ruch drogowy będzie odbywał się jednokierunkowo, naprzemiennie i będzie regulowany sygnalizacją świetlną. Ruch pieszych odbywać się będzie niezależnie od ruchu pojazdów.
W przekroju poprzecznym zawierać się będzie jezdnia o szerokości 3,5 m oraz jednostronny chodnik o szerokości 1,5 m. Most tymczasowy będzie posiadał następujące parametry: długość całkowita konstrukcji przęsła wyniesie 207,80 m, szerokość całkowita – 6,70 m, szerokość jezdni – 3,50 m, szerokość chodnika – 1,50 m. Pojazdy będą mogły poruszać się po tymczasowym obiekcie z prędkością do 30 km na godzinę.
Obiekt zaprojektowany został jako konstrukcja stalowa, kratowa o schemacie statycznym 7-przęsłowej belki ciągłej. W projekcie przewidziano wykorzystanie typowych elementów systemowych mostu składanego typu Bailey (MS 22-80). Nawierzchnia na moście zostanie wykonana z dyliny sosnowej.
Most tymczasowy zostanie połączony z układem komunikacyjnym drogami dojazdowymi o szerokości 3,2 m. Zaprojektowano pas bezpieczeństwa o szerokości 0,5 m. Ruch pieszy wzdłuż dojazdów odbywać się będzie po wydzielonym chodniku o szerokości 1,5 m. Nawierzchnia na dojazdach o łącznej długości ok. 411 m będzie bitumiczna.
Przyjęty system posiada szereg zalet: prostą konstrukcję wpływającą szybkość jego budowy,stosunkowo lekkie elementy, które można przenosić i montować bez użycia urządzeń pomocniczych, możliwość zmiany konstrukcji, w zależności od obciążeń i wymaganej rozpiętości przęseł, a także łatwość wygodnego transportowania na samochodach ciężarowych.
Obiekt zlokalizowany jest na terenie Narwiańskiego Parku Narodowego oraz na terenie dwóch obszarów Natura 2000 to jest na obszarze specjalnej ochrony ptaków „Bagienna Dolina Narwi” i projektowanego specjalnego obszaru ochrony siedlisk „Narwiańskie Bagna”. Planowane zamknięci mostu stałego planowane jest za koniec marca.